میگل کاردونا وزیر آموزش و پروش کابینه بایدن

آقای کاردونا فعالیت خود را به عنوان یک معلم کلاس چهارم آغاز کرد و تجربه دو دهه تدریس در مدارس دولتی را دارد

میگل کاردونا، وزیر منتخب آموزش و پرورش ایالات متحده آمریکا -  Nicholas Kamm / AFP

جو بایدن قرار است میگل کاردونا، رئیس آموزش و پرورش ایالت کنتیکت را به عنوان وزیر آموزش و پرورش خود انتخاب کند که سومین عضو لاتین کابینه پیشنهادی او خواهد بود. 

رئیس جمهور منتخب وعده داده است که مدارس را در صد روز آغازین دولت خود و بعد از مراسم تحلیف در ۲۰ ژانویه باز کند. آقای کاردونا هم به عنوان رئیس آموزش کنتیکت بعد از تعطیلی مدارس و محدود شدن کلاس‌های تدریس طی شیوع عالم‌گیر ویروس کرونا، خواستار تدریس حضوری به دانش‌آموزان شده است. 

با حمایت ائتلاف نمایندگان لاتین در مجلس، آقای کاردونا جانشین بتسی دیواس، وزیر آموزش دونالد ترامپ خواهد شد که یکی از افرادی بود که برای مدتی طولانی در کابینه رئیس جمهور حضور داشت و به خاطر خصومت خود با مدارس دولتی و لغو محافظت‌های قانون مدنی برای دانش‌آموزان مورد انتقاد قرار گرفته است. 

آقای بایدن وعده داده خانم دیواس را با «معلمی» جایگزین کند که تفاوت شدیدی با خانم دیواس میلیاردر داشته باشد. آقای کاردونا فعالیت خود را به عنوان یک معلم کلاس چهارم آغاز کرد و تجربه دو دهه تدریس در مدارس دولتی دارد. دو فرزند او هم به مدارس دولتی می‌روند. 

سناتور ریچارد بلومنتال پیش‌تر و در ماه جاری میلادی به نشریه هارتفورد کورانت کانتیکت گفت: «خانم دیواس در چهار سال گذشته آسیب زیادی وارد کرده است. قلب و روح میگل کاردونا با آموزش دولتی گره خورده است، او فردی واقعا حرفه‌ای است ولی در عین حال خیلی هم دلسوز است و به خوبی به کشور خدمت خواهد کرد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او سال گذشته برای ریاست نظام آموزشی ایالت کانتیکت منصوب شد و پیش از آن معاون مدیر یک حوزه کوچک در همین ایالت بود که وظیفه اداره تنها ۹ هزار دانش‌آموز را بر عهده داشت. 

لزلی فنویک، مدیر سابق دانشکده آموزش دانشگاه هاروارد نیز از دیگر رقبا برای این نقش در کابینه آقای بایدن بود. ظاهرا تیم انتقالی رئیس جمهور منتخب قرار است تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ این تصمیم را رسما اعلام کند. 

اگر آقای کاردونا به این منصب انتخاب شود، نقشی حیاتی در اصلاح نابرابری در دسترسی به آموزش ایفا خواهد کرد که ستاد آقای بایدن وعده رسیدگی به آن‌ را داده بود، از جمله پیشنهاد افزایش چند میلیاردی بودجه فدرال، چرا که آقای ترامپ بودجه فدرال آموزش را به شدت کاهش داده بود و اعتباری مالیاتی به ارزش میلیاردها دلار به مدارس خصوصی داد تا شهریه خود را کاهش دهند که باعث تضعیف مدارس دولتی شد که در همین زمینه با آن‌ها رقابت داشتند. 

آقای کاردونا هنگام خدمت به عنوان رئیس آموزش کنتیکت به موضوع برابری اشاره و تاکید کرد چگونه بحران جاری برای سلامت عمومی باعث افزایش نابرابری علیه دانش‌آموزانی شده است که امکان دسترسی به تدریس حضوری ندارند. 

او همچنین از عوامل کلیدی طرح لغو وام‌های دانشجویی خواهد بود، به ویژه اکنون که دموکرات‌ها به گونه‌ای روزافزون از آقای بایدن می‌خواهند با فرمانی اجرایی بلافاصله هزاران دلار از وام‌های دانشجویی فدرال دانشجویان را لغو کند. دانشجویان ایالات متحده بیش از ۱.۶ تریلیون دلار وام دارند که باید برای خرج شهریه تحصیلات عالی خود پرداخت کنند و این شامل پولی که از طرف والدین برای تحصیل فرزندان وام گرفته شده است نیست. 

آقای بایدن می‌گوید که از طریق اقدامات قانون‌گذاری، از لغو تا ۱۰ هزار دلار وام دانشجویی برای هر نفر حمایت خواهد کرد ولی جمع روزافزونی از قانون‌گذاران دموکرات و کنشگران مدنی به او فشار آورده‌اند تا با صدور فرمانی اجرایی به وزیر آموزش و خزانه‌داری ایالات متحده، حداقل ۵۰ هزار دلار وام را برای هر دانشجو لغو کند.

© The Independent