یورگن کلاپ به عنوان بهترین مربی سال ۲۰۲۰ انتخاب شد

این دومین سال پیاپی است که مربی آلمانی این جایزه را می‌برد

لیورپول در مسیر قهرمانی، چندین رکورد شکست، از جمله زودهنگام‌ترین قهرمانی، بیشترین شمار پیروزی و بیشترین برتری از نظر امتیاز بر تیم‌های دیگر در یک فصل -  VALERIANO DI DOMENICO / POOL / AFP

یکشنبه شب، یورگن کلاپ در مراسم شخصیت ورزشی سال شبکه بی‌بی‌سی، به عنوان مربی سال ۲۰۲۰ انتخاب شد.

فصل پیش، کلاپ تیم لیورپول را بعد از سی سال به قهرمانی لیگ برتر انگلستان رساند و تیم او هم‌اکنون با ۳۱ امتیاز از ۱۴ بازی در صدر جدول رده‌بندی است. لیورپول روز شنبه کریستال پالاس را هفت بر هیچ درهم کوبید.

کلاپ ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ به انفیلد آمد و قرمز‌پوشان را در سال ۲۰۱۹ با پیروزی در برابر تاتنهام به قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا رساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آن زمان به نظر می‌رسید که کلاپ ۵۳ ساله – که دو بار با بایرن مونیخ قهرمان بوندس‌لیگا شده بود – به اوج رویای حرفه‌ای خود رسیده باشد، اما سال بعد، موفق شد برای نخستین بار در تاریخ لیورپول، فاتح لیگ برتر انگلستان شود.

لیورپول در مسیر قهرمانی، چندین رکورد شکست، از جمله زودهنگام‌ترین قهرمانی، بیشترین شمار پیروزی و بیشترین برتری از نظر امتیاز بر تیم‌های دیگر در یک فصل.

این دستاوردها، عنوان بهترین مربی سال فیفا را اوایل هفته گذشته نصیب کلاپ کرد. این دومین سال پیاپی است که مربی آلمانی این جایزه را می‌برد.

در افتخار دیگری برای قرمزها، لیورپول یکشنبه شب عنوان تیم سال «اسپوتی» را تصاحب کرد و کاپیتان جردن هندرسون – که بهترین بازیکن فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ لیگ برتر انتخاب شده بود – نامزد جایزه اصلی اسپوتی امسال شد، جایزه‌ای که در نهایت به لوئیس همیلتون، قهرمان اتومبیل‌رانی فرمول یک جهان رسید. در این فصل، همیلتون با رکورد هفت بار قهرمانی جهان که از آن مایکل شوماخر بود مساوی کرد.

© The Independent

بیشتر از ورزش