برنی سندرز: دموکرات‌ها طبقه کارگر را به ‌سوی دونالد ترامپ راندند

منتقدان سندرز «پیام‌های سوسیالیستی» او را دلیل روگردانی طبقه کارگر از حزب دموکرات عنوان کردند

برنی سندرز، سناتور چپ‌گرای ایالت ورمانت - Countess/Getty Images for Care In Action/AFP
 

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت می‌گوید حزب دموکرات مسؤول بخشی از محبوبیت دونالد ترامپ در میان طبقه کارگر آمریکاست. 

آقای سندرز که رسما یک نماینده مستقل است اما با حزب دموکرات پیوند‌های نزدیکی دارد گفت که حزب دموکرات باید «خود را عوض» کند تا بتواند آرای طبقه کارگر را که در انتخابات ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ به دونالد ترامپ رای داد، به خود جلب کند. 

به رغم آن که جو بایدن با اکثریت ۸۱ میلیون رای و آرای کالج الکترال در انتخابات پیروز شد، اما آقای ترامپ پس از چهار سال در سمت ریاست جمهوری بر حمایت‌های مردمی خود افزوده است. 

در انتخاباتی که از نظر حضور مردم بی‌سابقه بوده است، آقای بایدن با ۷۴ میلیون رای در مقایسه با کمی کمتر از ۶۳ میلیون رای اکثریت در انتخابات ۲۰۱۶ (که به برتری ترامپ انجامید) پیروزشد. 

افزایش یازده میلیونی در آرای آقای ترامپ همراه با انتخاباتی که در آن دموکرات‌ها چند کرسی خود را در مجلس نمایندگان به نفع جمهوری‌خواهان از دست دادند، مقامات حزب دموکرات را به فکر واداشته است.  

آقای ترامپ پایه‌های مردمی خود را در جوامع محروم که در آن نرخ بیکاری و فقر بالاست تقویت کرده است. به گفته آقای سندرز، بسیاری از رای‌دهندگان از ترامپ حمایت کرده‌اند زیرا از آن چه تاکنون از دموکرات‌ها دیده‌اند راضی نبوده‌اند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای سندرز چپ‌گرا روز جمعه در گفت‌وگو با دین عبیدالله، مجری رادیو «سیریوس اکس ام» گفت: «این نتیجه عملکرد حزب دموکرات است. 

فکر می‌کنم اگر پای صحبت طبقه کارگر که به ترامپ رای داده‌اند بنشینید می‌گویند: ببینید، البته که می‌دانیم او دروغگوست. می‌دانیم توخالی است، اما دست کم این کار و آن کار را انجام می‌دهد؛ این چیزی است که دموکرات‌ها به آن عمل نمی‌کنند.»

آقای سندرز در ادامه گفت: «حزب دموکرات باید بسیار سخت بکوشد، باید خود را عوض کند و درباره نحوه جذب طبقه کارگر تعامل کند به این معنی که صادقانه نماینده منافع آن‌ها باشد.»  

پیش‌تر، منتقدان از سندرز در مرکز حزب دموکرات خاطرنشان کردند که «پیام‌های سوسیالیستی» و تقاضا برای «کاهش بودجه پلیس» از طرف اقلیتی از اعضای کنگره که نماینده ساکنان حومه‌ها هستند، موجب نارضایتی طبقه کارگر از سیاست‌های حزب دموکرات شده است.

© The Independent