ترامپ: کرونا را شیوع دادند تا من در انتخابات شکست بخورم

بیشتر شکایت‌های تیم حقوقی ترامپ در باره نتیجه انتخابات در دادگاه‌ها رد شده‌اند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایلات متحده و ملانیا ترامپ، بانوی اول- Official White House Photo by Tia Dufour

دونالد ترامپ در ادامه تلاش‌هایش برای ایجاد تردید در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، روز یکشنبه ویدیویی را در حساب توییتریش بازنشر کرد که در آن ضمن اشاره به چند فرضیه عجیب توطئه‌آمیز ادعا کرد که منشاء ویروس کرونا برای خدشه‌دار کردن وجهه او بوده است. 

این ویدیو در اکانت ناشناس «@اِی ۱۷تایم» در حمایت از آقای ترامپ ادعاهایی را به اشتراک گذاشت که با آغاز شیوع کووید-۱۹ شروع شده است و با رای‌گیری و نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ ادامه می‌یابد. 

این ویدیو با تیتر درشت «چگونه یک انتخابات را بدزدیم» آغاز می‌شود. صدای متن ویدیو می‌گوید: «با یک ویروس شروع کنید، آن را به آمریکا بیاورید، بدون وقفه درباره آن حرف بزنید، با برخی فرمانداران (ایالتی) تماس بگیرید، بیماران را در خانه‌های سالمندان جا بدهید، هزاران نفر را بکشید، رئیس جمهور را مذمت کنید، به سرزنش‌هایتان ادامه بدهید و بازهم سرزنش کنید.» راوی می‌گوید در زمینه این‌ها همه، تصاویر بیمارستان‌ها و گورستان‌ها را نشان بدهید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

راوی در ادامه می‌گوید: «واحدهای بازرگانی کوچک را در قرنطینه بگذارید. برای ترغیب رای پستی اقدام کنید، جنگ نژادی را تحریک کنید، از جریان خشونت‌ها بخواهید نامزدی را انتخاب کند، نه، او نه.» صدای روی ویدیو پس از نشان دادن تصاویری از «تولسی گابارد» (نامزد ریاست جمهوری از حزب دموکرات) جو بایدن را نشان می‌دهد و در حالی که در متن ترانه‌ای از «نوُ چِرچ این دِ وایلد» (هیچ کلیسایی در طبیعت وجود ندارد) کار کانیه وست و جی‌زی می‌گوید: «بله، این (ریاست جمهوری) بیشتر به او می‌آید.»  

راوی در ادامه ادعا می‌کند که رسانه‌ها از آقای بایدن «محافظت» می‌کنند و به محافظه‌کاران مجال نمی‌دهند. او می‌گوید: «بهبود اقتصادی را نادیده بگیرید، به صلح توجهی نکنید، این محل را خالی کنید (دستاوردها را نادیده بگیرید).»  

این ویدیو که کمی طولانی‌تر از یک دقیقه است بیش از ۳۷۰ هزار بیننده داشته و بیش از ۲۰ هزار بار بازنشر شده است. سایت شبکه‌های اجتماعی به سرعت همانند دیگر توییت‌های ترامپ که حاوی ادعاهای ثابت نشده در مورد انتخابات است، به این ویدیو مهر «مورد اختلاف» زد.    

محتوای این ویدیو در همان چارچوب ادعاهای دونالد ترامپ قرار دارد که می‌گوید در انتخابات ریاست جمهوری به گونه‌ای گسترده تقلب شده است، نرم‌افزار‌هایی که در شمارش آراء به کار گرفته شده‌اند، دستکاری شده و میان رسانه‌ها و «مسؤولان موسسه‌های فناوری بزرگ» هم‌دستی شده است. این ویدیو با این بیانیه تمام می‌شود: «سرقت بزرگ‌ترین جمهوری جهان…به همین آسانی.»   

اما بخش عمده این ادعا‌ها از طرف مقامات و ناظران مستقل که معتقدند انتخابات ریاست جمهوری بدون دخالت خارجی و به انصاف برگزار شده، رد شده است. بسیاری از شکایات قانونی آقای ترامپ با اتهاماتی از این قبیل یا از طرف دادگاه‌ها رد شده یا وکلای آقای ترامپ از آن صرف‌نظر کرده‌اند. نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده رسما تایید شده است.

© The Independent