روزنامه جوان: از کاندیداهای س‍پاهی تصویر «جنایتکار» و «هیتلر‌صفت» می‌سازند

مدیرمسئول روزنامه جوان می‌گوید غربزده‌ها می‌خواهند سپاهی‌ها فقط در مرزها مستقر باشند و نه در پست‌های مدیریتی

در شش ماه باقی‌مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، عمده افرادی که نامشان به عنوان گزینه‌های احتمالی مطرح شده است از فرماندهان سپاه و بسیج هستند- khamenei.ir

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران در سرمقاله شماره امروز این روزنامه از مخالفان حضور نظامی‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری به تندی انتقاد کرده است و آن‌ها را ساکنان «واشنگتن، پاریس، لندن، نیاوران، اقدسیه، کامرانیه و دیباجی» خوانده است.

او در نوشته خود بر این نکته تاکید می‌کند که حملات نسبت به حضور نظامیان در عرصه انتخابات فقط به دلیل ترس از حضور فرماندهان «سپاه» است: « بدون تردید منظور آنان از نظامیان سپاهیان است، چه سپاهیانی که قبلاً در سپاه بوده‌اند و چه آنان که بخواهند اکنون استعفا دهند و وارد انتخابات شوند.»

در این مطلب با انتقاد از رویکرد تبلیغی حسن روحانی و اصلاح‌طلبان در مواجهه با موضوع حضور نظامیان آمده است: «امثال روحانی نیز کسانی را که ۸۰، ۹۰ ماه به فرمان امام جنگیده بودند، با واژه «سرهنگ» بازنمایی می‌کرد که گویی یک جنایتکار و هیتلرصفت رقیب وی است.»

در شش ماه باقی‌مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، عمده افرادی که نامشان به عنوان گزینه‌های احتمالی مطرح شده است از فرماندهان سپاه و بسیج هستند.

سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، حسین دهقان، مشاور نظامی علی خامنه‌ای، محمدباقر قالیباف، پرویز فتاح، مهرداد بذرپاش، محسن رضایی و عزت‌الله ضرغامی از جمله فرماندهان سپاه یا بسیج هستند که خود را برای حضور در این انتخابات آماده می‌کنند.

عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت محمد خاتمی روز گذشته در حساب توییتر خود با انتقاد از تلاش دستگاه تبلیغاتی بزرگ سپاه برای مطرح کردن سعید محمد نوشته بود که «یک نفر که بالاترین رده اش پیمانکاری نظامی بوده است را می‌خواهند ناجی ملت معرفی کنند.»

در پاسخ، روزنامه جوان با حمله به اصلاح‌طلبان به آن‌ها یادآوری کرده که چهره‌های شاخص جریان شما نیز سابقه سپاهی دارند.

همچنین در این مطلب، سپاه به عنوان «زمین حاصلخیز مدیرپروری» معرفی شده و فرماندهان آن افرادی معرفی شده‌اند که بزرگترین پروژه‌های عمرانی و مدیریتی کشور را به ثمر رسانده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گرچه دخالت سپاه در انتخابات بی‌سابقه نیست و از سه دهه گذشته و با انتخابات مجلس سوم آغاز شد ولی به نظر می‌رسد این بار و در مدت باقی‌مانده تا انتخابات رسانه‌های وابسته به سپاه تمرکزشان را بر این موضوع قرار داده‌اند که نه تنها حضور سپاهیان در انتخابات درست است بلکه سرداران سپاه تنها افراد لایق برای به دست گرفتن مدیریت‌های کلان کشور هستند.

آنچنان که مدیرمسئول روزنامه جوان یادآور شده قرار نیست سپاهی‌ها در مرزها و کشورهای دیگر کشته شوند تا سیاسیون در تهران حکمرانی کنند بلکه این بار راه پاستور از قرارگاه‌های نظامی و امنیتی سپاه می‌گذرد: «می‌گویند پاسداران را چه به اینکه خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند؟ آنان باید در پادگان و سر مرز باشند، باید در مرز پاکستان و کردستان و عمق جهان اسلام کشته شوند تا ما به آن‌ها نگوییم «سرهنگ» اگر امنیت حضور ما در قدرت را فراهم کنند، آن‌وقت شاید آنان را به‌عنوان بخشی از ملت به رسمیت بشناسیم... اجازه دهید همان‌گونه که افرادی از واشنگتن، پاریس، لندن، نیاوران، اقدسیه، کامرانیه و دیباجی و... اجازه دارند خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند، افرادی نیز از شلمچه، فکه، چزابه، و طلائیه نیز در کنار آنان باشند.»