مشاور فرمانده سپاه: رئیس‌جمهور سپاهی که ترس ندارد

محمد اسماعیل کوثری می‌گوید، سرداران سپاه قبل از اینکه نظامی باشند سیاسی بوده‌اند و از سیاسیون هم باسوادترند

به نظر می‌رسد از هم‌اکنون به قدرت رسیدن فردی با سابقه سپاهی و یا بسیجی در انتخابات سال آینده حتمی است- تسنیم

محمد اسماعیل کوثری، مشاور کنونی فرمانده سپاه و از نمایندگان ادوار مجلس از به قدرت رسیدن یک‌ رئیس‌جمهور سپاهی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ دفاع کرد.

آقای کوثری در مصاحبه با خبر آنلاین گفت که رئیس‌جمهور سپاهی ترس ندارد: « بعضی‌ها می‌خواهند جنگ روانی راه بیندازند و بگویند نظامی و منظور آن‌ها بچه‌های سپاه است. بچه‌های سپاه قبل از اینکه به سپاه بیایند سیاسی بودند و مبارزه می‌کردند. مگر آن‌ها گناه کرده‌اند که در سخت‌ترین شرایط مسئولیت پذیرفتند؟»

هم‌اکنون و در میان چهره‌هایی که خود را برای انتخابات ریاست‌ جمهوری آماده می‌کنند، سعید محمد، فرمانده سپاهی قرارگاه خاتم‌الانبیا، پرویز فتاح، فرمانده سابق واحد اطلاعات قرارگاه رمضان و رئیس کنونی بنیاد مستضعفان، مهرداد بذرپاش، فرمانده سابق بسیج دانشگاه شریف و رئیس کنونی دیوان محاسبات و البته محمدباقر قالیباف قرار دارند.

در شرایطی که به نظر می‌رسد از هم‌اکنون به قدرت رسیدن فردی با سابقه سپاهی و یا بسیجی در انتخابات سال آینده حتمی است، مشاور فرمانده سپاه گفت که سپاهی‌ها از سیاسیون هم باسوادتر هستند: «فرمانده کل سپاه که آقای محسن رضایی بود قبل از انقلاب دانشجوی دانشگاه علم و صنعت بود و حتی اگر بقیه برادران را هم حساب کنید باید ببینید که از نظر سواد نسبت به آقایانی که خودشان را سیاسی می‌دانند کدامشان باسوادتر هستند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفته که مگر سیاسیون در چهار دهه گذشته چه کاری انجام داده‌اند که اکنون سپاهی‌ها از انجام آن ناتوان هستند: «سیاسیونی که ۴۰ سال مسئولیت به عهده گرفتند چکار کردند؟ ما باید این‌ها را با هم مقایسه کنیم، نه اینکه فقط مردم را بترسانیم و از واژه نظامی استفاده کنیم. مگر نظامی‌ها چکار کرده‌اند؟ نظامی‌ها از جان خودشان گذشتند و دشمن را از خاک خودشان بیرون کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشورشان در دست دشمن باقی بماند، آن‌ها با حداقلِ حداقل آمدند و همین الان هم در کارهای عمرانی و معیشتی جلودار هستند، آن‌ها با کمترین امکانات به دورترین نقاط می‌روند و کار می‌کنند. ما باید سابقه این‌ها را ببینیم.»

پس از آنکه علی خامنه‌ای در تابستان سال ۱۳۹۸ در دیدار با تشکل‌های دانشجویی حامی‌اش از ایده «دولت جوان حزب‌اللهی» به‌عنوان راهکار «نجات از غصه‌ها» یاد کرد، چرخش محسوسی در همه قوا به سمت الگوی مطلوب رهبر جمهوری اسلامی دیده می‌شود. مهم‌ترین رویداد پس از این سخنرانی علنی، تغییر ترکیب مجلس شورای اسلامی در نتیجه انتخاباتی بی‌رمق در بهمن‌ماه سال ۹۸ بود که افرادی با سابقه بسیج، سپاه و امنیتی را به ترکیب غالب مجلس تبدیل کرد و در رأس مجلس نیز محمدباقر قالیباف، فرمانده سابق سپاه قرار گرفت.

بیشتر از