تصویب بودجه اضطراری دو روزه در مجلس نمایندگان آمریکا

این طرح باید در مجلس سنا هم تصویب شود و به امضای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برسد

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکاSAUL LOEB / AFP

مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه جمعه به وقت واشنگتن طرحی را برای تامین هزینه دولت فدرال به مدت دو روز تصویب کرد تا از تعطیلی ساز‌مان‌های دولتی جلوگیری کند، شاید در تعطیلات آخر هفته نمایندگان دو حزب در باره بسته حمایتی آسیب‌دیدگان از همه‌گیری کرونا به نتیجه‌ای برسد..

این طرح باید در مجلس سنا هم تصویب شود و به امضای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برسد، وگرنه بودجه سازمان‌های دولتی نیمه‌شب جمعه به آخر می‌رسد و دولت باید تعطیل شود.

رهبران دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا جمعه را آخرین مهلت تصویب بسته حمایتی نهصد میلیون دلاری تعیین کرده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با بی‌نتیجه ماندن مذاکرات، شامگاه جمعه قانون‌گذاران در مجلس نمایندگان قانونی موقت و دوروزه را تصویب کردند که بودجه دولت را تا آخر وقت یکشبنه شب تامین کند. هنوز روشن نیست که آیا سنا با این مصوبه موافقت خواهد کرد یا نه.

جمعه گذشته هم طرح بودجه اضطراری یک هفته‌ای پس از آن تصویب شد که برنی سندرز، سناتور مستقل ایالت ورمانت، از اصرار بر این که سنا نخست قانونی برای پرداخت مستقیم کمک‌هزینه بیکاری به آمریکاییان را تصویب کند، دست کشید.

ولی آقای سندرز که خواهان پرداخت 1200 دلار کمک‌هزینه بیکاری به هر آمریکایی است، گفت که ممکن است برای جلوگیری از تعطیل دولت، به مصوبه کنگره رای مثبت بدهد.

اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره ماه‌هاست که بر سر رقم بسته حمایتی دولت برای مقابله با اثرات همه‌گیری کرونا اختلاف دارند و در نتیجه، قانونی به تصویب نرسیده است.

بیشتر از جهان