جو بایدن: مسئولان حملات سایبری بهای سنگینی خواهند داد

«دشمنان ما باید بدانند که من در مقام رئیس جمهور، در برابر حملات سایبری که ملت ما را تهدید می‌کند، بیکار نمی‌نشینم»

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا - JIM WATSON / AFP

جو بایدن مسئولان حمله سایبری گسترده به دولت ایالات متحده را به «پرداخت بهای سنگین» تهدید کرد.

رئیس جمهور منتخب، اظهارات خود را درست زمانی بیان کرد که مشخص شد هکرها به سیستم‌‌های وزارت امنیت هسته‌ای ملی، که سلاح‌های ذخایر هسته‌ای کشور را تامین می‌کند، دسترسی پیدا کردند.

کارشناسان امنیتی می‌گویند، این هک‌ها که پنتاگون، یعنی وزارت دفاع آمریکا را نیز مورد هدف قرار داده است، تمام نشانه‌های سازمان اطلاعات خارجی روسیه را دارا است.

آقای بایدن می‌گوید، تیم انتقالی او از هک‌هایی که طی چند ماه و در سلسله سازمان‌های فدرال صورت گرفته، خبردار شده است.

آقای بایدن در بیانیه‌ای گفت: «هنوز موارد موجود بسیاری را نمی‌دانیم، اما آنچه یقینا به آن واقفیم این است که این اتفاق، مساله‌ای بسیار نگران‌ کننده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«من به تیم خود دستور داده‌ام تا جایی که می‌توانند درباره این نفوذ سایبری، اطلاعات کسب کنند. من و کامالا هریس، معاون منتخب، بسیار سپاسگزار کارمندان عمومی هستیم که تیم ما را از یافته‌‌های خود آگاه می‌کنند و شبانه‌روز می‌کوشند پاسخگوی این حملات باشند.»

دونالد ترامپ هنوز درباره هک مربوط به کرملین بیانیه‌ای نداده است، اما آقای بایدن می‌گوید که امنیت سایبری را «در تمام سطوح دولت، در راس همه کارها» قرار خواهد داد.

وی افزود: «یک دفاع خوب کافی نیست؛ ما در وهله اول باید دشمنان خود را از انجام حملات سایبری گسترده بازداریم.»

«ما این کار را انجام می‌‌هیم و از طریق همکاری با متحدان و شرکای خود، بهای سنگینی را برای مسئولان چنین حملات خبیثانه‌ای، رقم خواهیم زد.

دشمنان ما باید بدانند که من در مقام رئیس جمهور، در برابر حملات سایبری که ملت ما را تهدید می‌کند، بیکار نمی‌نشینم.»

سازمان امنیت سایبری و سازمان امنیت زیرساخت‌ها معتقدند این حملات ابتدا از ماه مارس آغاز شد و هکرها «در این خرابکاری، صبر، امنیت عملیاتی و نفوذ فنی پیچیده‌ای را از خود نشان داده‌ا‌ند.»

© The Independent