هشدار سازمان دولتی آمریکا: رخنه امنیتی به شبکه‌های مجازی سراسر جهان

«به نظر می‌آید این بدترین رخنه در تاریخ آمریکا بوده»

یک مقام آمریکایی گفت که هکرهای مستقر در روسیه در مظان اتهامندNICOLAS ASFOURI / AFP

مقام‌های دولتی آمریکا روز پنجشنبه در باره رخنه به سیستم‌های کامپیوتری سراسر جهان که گمان می‌برند هکرهای روس در آن دست داشته‌اند، ابراز نگرانی کردند.

به گزارش اسوشییدپرس، سازمان امنیت فضای مجازی و زیرساخت‌های آمریکا (سی‌آی‌اس‌ای) هشدار داد که این رخنه‌ها، خطر «وخیمی» برای شبکه‌های دولتی و خصوصی پدید می‌آورند.

این سازمان در تفصیلی‌ترین گزارش خود تا به امروز گفت که رخنه‌گری‌ها در قالب حمله‌ای پیچیده که ردیابی و خنثاسازی آن دشوار است، سازمان‌های دولتی و خصوصی را تهدید می‌کند.

این سازمان توضیح نداد که کدام نهادها یا زیرساخت‌ها در جریان حمله‌ای که پیشتر گفته شده بود در ماه مارس آغاز شده، مورد رخنه قرار گرفته‌اند و چه اطلاعای به سرقت رفته‌است.

«این رخنه‌گر، پیچیدگی و فنون پیشرفته‌ای در رخنه‌های خود به کار برده‌است. سی‌آی‌اس‌ای انتظار دارد که حذف این رخنه‌گران از محیط‌هایی که به آن رخنه کرده‌اند بسیار پیچیده و دشوار خواهد بود.»

سی‌آی‌اس‌ای گفت که رخنه گران‌ از نرم‌افزار مدیریت شبکه شرکت «سولار ویندز» مستقر در تگزاس برای رخنه به شبکه‌های کامپیوتری استفاده کرده‌اند. در هشدار این سازمان آمده‌است که رخنه‌گران ممکن است روش‌های دیگری را هم به کار برده‌اند.

پیشتر یک مقام آمریکایی به اسوشییتدپرس گفت که هکرهای مستقر در روسیه در مظان اتهامند، اما نه سی‌آی‌اس‌ای و نه اف‌بی‌ای علنا نگفته‌اند که چه کسی را مسئول می‌دانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز پنجشنبه یک مقام دیگر آمریکایی که نخواست نامش در باره پرونده‌ای که در دست تحقیق است فاش شود، گفت که این رخنه، وخیم و بسیار مخرب بوده، هرچند دولت دونالد ترامپ هنوز علنا آن را به کسی نسبت نداده‌است.

این مقام گفت: «به نظر می‌آید این بدترین رخنه در تاریخ آمریکا بوده. آنها به همه چیز دسترسی پیدا کردند.»

او گفت دولت فرض را بر این گذاشته که بیشتر سازمان‌های دولتی – اگر هم نه همه آنها – هدف حمله بوده‌اند، اما میزان آسیب هنوز دانسته نیست.

در پاسخ به این پرسش که آیا دست روسیه در پشت این حمله بوده، او گفت: «باور ما این است. علنا نگفته‌ایم، چون هنوز صددرصد تایید نشده‌است.»