آزمایش موفق پدافند موشکی اسرائیل با نگاهی به تهدید‌های ایران

اشاره اسرائیل به احتمال همکاری‌های آینده با کشورهای عربی در زمینه دفاع موشکی

ممکن است در آینده این سیستم‌ها در خاک شرکای جدید اسرائیل در حاشیه خلیج‌فارس مستقر شود - MENAHEM KAHANA / AFP

همزمان با اشاره رئیس سازمان دفاع موشکی اسرائیل به امکان همکاری‌ در آینده با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در زمینه دفاع موشکی، اسرائیل از آزمایش موفق سیستم چندلایه پدافند موشکی خبر داد. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: اسرائیل با ‌نگاهی به تهدید‌های ایران سیستم پدافند موشکی خود را با موفقیت آزمایش کرد.

روز گذشته رویتز به نقل از موشه پاتل، رئیس سازمان دفاع موشکی اسرائیل که بخشی از وزارت دفاع است، نوشت که ممکن است در آینده سیستم‌های دفاع موشکی در خاک شرکای جدید اسرائیل در حاشیه خلیج‌فارس مستقر شود. او افزود: «خصوصاً که ما دشمن مشترکی داریم و به لحاظ مهندسی این سیستم‌ها مزیت‌های بسیاری دارد».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 وزارت دفاع اسرائیل نیز اعلام کرد که باتوجه‌به تهدیدات ایران، یک مانور با استفاده از سیستم پدافند موشکی در مرزهای شمالی و جنوبی، انجام داده است.

یکی از مقامات دفاعی اسرائیل به آسوشیتدپرس گفت این نخستین‌بار است که بخش‌های مختلف به‌صورت هماهنگ و در لایه‌های مختلف همکاری می‌کنند. «زنجیره داوود» به‌منظور مقابله با موشک‌های میان‌برد شکل‌گرفته است. درحالی‌که گنبد آهنین سال‌ها به‌عنوان دفاع در برابر موشک‌های شلیک شده از سمت نوار غزه کاربرد داشت.

موشه پاتل، رئیس سازمان دفاع میانی اسرائیل دراین‌رابطه گفت که با استفاده از این سیستم، تهدیدات مختلف شناسایی و از طریق هماهنگی کامل و همکاری بین سیستم‌ها رهگیری می‌شود.

همچنین، ژنرال ران کوچاو، رئیس برنامه پدافند هوایی نیروی هوایی اسرائیل، گفت این تمرین مجموعه‌ای از تهدیدات را شبیه‌سازی کرده که شامل تصمیم‌گیری‌های پیچیده انسانی و رایانه‌ای است. او ادامه داد: رهگیری یک موشک کروز که به دلیل سرعت، ارتفاع و قدرت مانور، هدف سختی محسوب می‌شود، یک موفقیت بزرگ بود.

قرار است به‌زودی فروش این سیستم دفاعی به امارات متحده عربی و بحرین بررسی شود.

در سپتامبر سال جاری، با میانجیگری ایالات متحده، اسرائیل با امارات متحده عربی و بحرین، توافق‌نامه صلح و عادی‌سازی روابط امضا کرد. نگرانی از فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی باعث شده تا هر سه کشور هدف مشترکی در مقابل ایران داشته باشند.

بیشتر از جهان