کودکان باید در سالن تئاتر با آثار شکسپیر آشنا شوند نه مدارس

هلن میرن برنده جایزه اسکار معتقد است که «تدریس سرسری» شکسپیر باعث زده شدن کودکان از این آثار می‌شود

هلن میرن، بازیگر سینما و برنده جایزه اسکار - ISABEL INFANTES / AFP

دیم هلن میرن معتقد است آثار ویلیام شکسپیر نباید در مدارس تدریس شوند.

این بازیگر برنده جایزه اسکار پیشنهاد داد، به جای تدریس آثار شکسپیر، اول کودکان باید با آثار این نمایش‌نامه‌نویس در سالن تئاتر و با اجراهای زنده آشنا شوند.

خانم میرن هنگام صحبت در زوم با گرگوری دوران، دبیر هنری شرکت سلطنتی شکسپیر، گفت: «به نظرم شکسپیر نباید در مدارس تدریس شود. تمام کودکان و نوجوانان باید آثار شکسپیر را زنده در سالن تئاتر تجربه کنند».

خانم میرن ۷۵ ساله، همچنین ادعا کرد کلاس‌های درس معمولا نمی‌توانند «اثری هنری را به گونه‌ای زنده و ملموس در دسترس» قرار دهند و ممکن است تدریس اجمالی شکسپیر برای همیشه باعث دلزدگی کودکان ۱۲، ۱۱ ساله از این آثار شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علاوه بر بازی‌های منحصر به فرد در فیلم و سریال، خانم میرن همچنین به عنوان یک بازیگر توانای تئاتر شناخته می‌شود. او در فعالیت هنری خود، برای تولید بسیاری از آثار شکسپیر، مشارکت داشته است.

در سال ۲۰۱۰، خانم میرن در نقش شخصیت «پراسپرا» در نقش جنس مخالف، در اقتباسی از نمایشنامه «طوفان» شکسپیر، به قلم و کارگردانی جولی تیمور حاضر شد.

او گفت: «خیلی خوشحالم که اکنون زنان می‌توانند نقش هملت، نقش ریچارد سوم، و نقش لیار را ایفا کنند همانطور که گلندا جکسون انجام داد. وقتی من در دهه بیست، سی، چهل، پنجاه، و شصت سالگی خود بودم، این قطعا امری کاملا غیرممکن بود.»

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر