فرستاپن، برنده آخرین مسابقه فرمول یک فصل در ابوظبی

همیلتون به دلیل ابتلا به ویروس کرونا هفته گذشته در گرند پری بحرین شرکت نداشت

ماکس فرستاپن با ردبول خود از خط پایان جایزه بزرگ ابوظبی گذشت - GIUSEPPE CACACE / POOL / AFP

در آخرین مسابقه جایزه بزرگ فصل جاری فرمول یک که در ابوظبی برگزار شد، ماکس فرستاپن هلندی از تیم ردبول که فصلی ناامید کننده را پشت سر‌گذاشته بود، به دومین پیروزی این فصل خود دست یافت و پیشاپیش همه از جلوی پرچم شطرنجی خط پایان گذشت.

والتری بوتاس و لوئیس همیلتون، رانندگان تیم مرسدس بنز در مکان‌های دوم و سوم نتوانستند در طول مسابقه تهدیدی برای پیشتازی فرستاپن باشند که مسابقه را از خط یک شروع کرده ‌بود.

الکساندر آلبون، دیگر راننده ردبول، بیست ثانیه عقب‌تر از هم‌تیمی خود چهارم شد. لندو نوریس و کارلوس ساینز، پنجم و ششم شدند و مقام سوم سازندگان خودرو راب برای تیم مکلارن به ارمغان آوردند.

همیلتون که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا هفته گذشته در گرند پری بحرین شرکت نداشت، مدت‌ها پیش قهرمانی خود را در این فصل قطعی کرده بود. او با کسب هفتمین عنوان قهرمانی فرمول یک، با رکورد مایکل شوماخر آلمانی مساوی کرد.

در پایان این فصل، همیلتون با ۳۴۷ امتیاز و ۱۱ پیروزی اول شد، هم‌تیمی‌اش بوتاس با ۲۲۳ امتیاز و دو پیروزی در جای دوم ایستاد، و فرستاپن با ۲۱۴ امتیاز مکان سوم را از آن خود کرد.

تیم پرافتخار فراری در ادامه ناکامی‌ سال‌های اخیر، مقام ششم خودروسازان را به دست آورد. در جدول راننده‌ها،‌ شارل لکلرک و سباستین وتل با ۹۸ و ۳۳ امتیاز،‌ مقامی بهتر از هشتم و سیزدهم به دست نیاوردند.

بیشتر از ورزش