لوئیز همیلتون در دور نهایی مسابقات ابوظبی شرکت می‌کند

قرار است دور پایانی مسابقات فرمول یک سال ۲۰۲۰ در پیست یاس مارینای ابوظبی برگزار ‌شود

لوئیز همیلتون با بهبود بیماری کرونا، در دور پایانی فرمول یک شرکت خواهد کرد - Bryn Lennon / POOL / AFP

روز یکشنبه، فصل آخر مسابقات فرمول یک، در شهر ابوظبی برگزار می‌شود. لوئیز همیلتون، راننده سرشناس انگلیسی نیز که با تازگی از کرونا بهبود پیدا کرده، قرار است در مسابقه شرکت کند.

او که پیش‌تر در بحرین به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه به سر می‌برد، پس از اعلام نتیجه آزمایش و بهبودی، قرار است در دور نهایی شرکت کند.

شرکت مرسدس در بیانیه‌ای در این مورد اعلام کرد که همیلتون اخیراً از بحرین به ابوظبی سفرکرده و آزمایش او در بدو ورود به امارات متحده عربی منفی بوده است؛ بنابراین تمامی پروتکل‌های لازم FIA رعایت شده و او می‌تواند مجدداً برای این تیم رانندگی کند.

در دور تمرینی مکس ورشتپن، راننده تیم ردبول توانست به ثبت زمان ۱:۳۷:۳۷۸ مقام نخست را کسب کند و لوئیز همیلتون از تیم مرسدس نیز به مقام پنجم رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همیلتون که پیش‌ از این، هفتمین قهرمانی خود در مسابقات فرمول یک را تثبیت کرده بود، به دلیل بیماری کرونا نتوانست در دور قبلی مسابقات در بحرین رانندگی کند و جرج راسل، به‌جای او در مسابقه شرکت کرد.

قرار بود در این دور و در ابوظبی نیز راسل به میدان برود که باتوجه‌به بهبودی همیلتون ۳۵ ساله، وی خودش مجدداً در مسابقات شرکت می‌کند.

پیست یاس مارینای ابوظبی، میزبان مسابقات حساس فرمول یک خواهد بود.

لوئیز همیلتون در کنار مایکل شوماخر آلمانی، از موفق‌ترین رانندگان تاریخ فرمول یک است که البته پرافتخارترین راننده آن نیز، محسوب می‌شود.

بیشتر از ورزش