لیگ برتر انگلستان: شکست خفت‌بار آرسنال، پیروزی شیرین لستر

چهارشنبه روز جدال مورینیو و کلاپ در صدر جدول است

آرسنال با اخراج ژاکا ده نفره شد -  LAURENCE GRIFFITHS / POOL / AFP

یکشنبه برای بزرگان لیگ برتر باشگاه‌های انگلستان آمد نداشت.

آقای خاص و پروفسور آلمانی که رقابتی میلیمتری در صدر جدول دارند، هر کدام دو امتیاز از دست دادند و حالا با بیست و پنج امتیاز، مکان اول را با اختلاف در تفاضل گل، تقسیم کرده‌اند.

در جنوب لندن، کریستال پالاس به رهبری هری ردنپ کهنه‌کار، میزبان تاتنهام هاتسپر بود.

شاگردان ژوزه مورینیو با شوت سرکش و مواج هری کین، کاپیتان تیم میلی انگلستان، در نیمه اول جلو افتادند. اما در نیمه دوم، کریستال پالاس سوار بازی شد و پس از حملات فراوان، در دقیقه هشتاد و یکم روی یک ضربه آزاد و دخالت شلوپ، نتیجه را به تساوی کشاند.

در غرب لندن، تیم فانوس به دست فولهام میزبان قهرمان فصل پیش لیورپول بود. اگر یاران یورگن کلاپ خیال می‌کردند که این بازی برایشان زنگ تفریح خواهد بود و سه امتیاز راحت به کیسه می‌ریزند، سخت در اشتباه بودند.

 فولهام نیم ساعت اول بازی مجال تنفس به قرمزها نداد و بارها با شکافتن دفاع لیورپول، آلیسون دکر را به شیرجه واداشت. دکوردوا-رید در دقیقه بیست و پنجم مزد تلاش یارانش را با شلیکی مهارناپذیر داد و فولهام به اندوخته‌ای غیرمنتظره به رختکن رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیمه دوم، لیورپول به خود آمد و توپ و میدان را در اختیار گرفت، گرچه همچنان در برابر ضدحمله بسیار آسیب‌پذیر می‌نمود. سرانجام در دقیقه هفتاد و نهم داور پنالتی مشکوکی برای لیورپول گرفت که محمد صلاح آن را به گل تبدیل کرد تا قرمزهای شمال انگلستان از یک شکست تحقیر‌آمیز بگریزند. در نیمه اول هم کمک داور مجازی به یاری یاران کلاپ آمد و صحنه مشکوک به پنالتی برای فولهام به جایی نرسید.

آرسنال که روزهای تلخی را تجربه می‌کند، در ورزشگاه امارات میزبان برنلی بود. توپچی‌های لندن همان بازی بی‌انگیزه و بی‌نتیجه هفته‌های اخیر را به نمایش گذاشتند و آن‌قدر عصبی بودند که در دقیقه پنجاه و هشتم، ژاکا با کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد.

مصیبت شاگردان میکل آرتتا به اینجا ختم نشد. اوبامیانگ کاپیتان آرسنال که همه تیم‌ها از او وحشت داشتند، این بار به اشتباه دروازه تیم خودش را باز کرد تا در پایان بازی، آرسنالی‌ها در میان هو کردن‌های هواداران، سرافکنده به رختکن بروند.

دو برنده شایسته و خوشحال روز یکشنبه، ساوتهمپتون و لستر سیتی بودند.

ساوتهمپتون مهمانش شفیلد یونایتد را به سه گل آدامز، آرمسترانگ و ردموند بدرقه کرد.

در شهر لستر، روباه‌های مکار میزبان تیم قعرنشین برایتون بودند. شاگردان برندون راجرز در همان نیمه اول قال قضیه را کندند. مدسیسون دو بار، و واردی یک بار دروازه برایتون را باز کردند.

جیمی واردی حالا در کنار سون هیونگ-مین و محمدصلاح با ده گل، در رده دوم جدول بهترین گلزن‌های لیگ است. مکان اول را دومینیک کالورت-لوین از اورتون در اختیار دارد.

در پایان هفته دوازدهم، تاتنهام و لیورپول هر یک با ۲۵ امتیاز در مکان‌های اول و دوم‌اند، لسترسیتی ۲۴ امتیازی است، ساوتهمپتون با ۲۳ امتیاز در جای چهارم است. چلسی با ۲۲ امتیاز پنجم است،‌ و سه تیم وستهم، اورتون و منچستر یونایتد با امتیاز برابر ۲۰، در رده‌های بعدی قرار دارند.

بیشتر از ورزش