گروگان‌گیری در قم 

فرد متهم به قتل پس از ساعت‌ها به دست پلیس دستگیر شد و گروگان‌ها آزاد شدند

امروز، شنبه ۲۲ آذرماه، برخی خبرگزاری‌های داخلی در ایران خبر داده‌اند که در منطقه فاطمیه‌‌ شهر قم، یک گروگان‌گیر چندین نفر را در یک اتوبوس به گروگان گرفته است. 

بنا به آخرین گزارش‌ها، این گروگان‌گیر در محاصره نیرو‌های ویژه پلیس قرار گرفته است و سپس دستگیر شده است. او در حین مذاکراتش با پلیس، یک نفر از گروگان‌ها را آزاد کرده بود. برخی خبرگزاری‌ها نوشته بودند که گروگان‌ها همه زن بودند و فردی که اول از همه آزاد شد، خانمی مسن بوده است.  

به نوشته خبرگزاری مهر، این گروگان‌گیر دو سال پیش بابت بریدن گوش‌های برادر دختری که خواستگاری کرده‌ بود، به زندان رفته بود و به‌تازگی پس ‌از پایان دوران محکومیت‌اش و آزاد شدن، همسر برادرش را به قتل رسانده‌ بود.

مهرداد حاجی‌زاده، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم، با اشاره به جزئیات این گروگان‌گیری گفت: «فردی که تحت تعقیب پلیس بود در داخل یک اتوبوس شناسایی شد و پس از این که متوجه تحرکات پلیس شد، با گروگانگیری اندکی از افرادی که داخل اتوبوس بودند خود را به پلیس تسلیم نکرد.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم، «قاتل مسلح به سلاح گرم ۱۰ نفر از مسافران اتوبوس درون شهری را به گروگان گرفته بود.»

در بیشتر موارد گروگان‌گیری که خبر آن در رسانه‌ها منتشر می‌شود، انگیزه غالب آدم‌ربایان، مسایل مالی یا اختلافات خانوادگی مطرح است. در طول ماه گذشته، خبر یک گروگان‌گیری در شهر اصفهان و نیز یک گروگان‌گیری در استان سیستان‌وبلوچستان گزارش شد. 

در آن ماه همچنین در پی شکایت زنی در شهرستان نجف‌آباد مبنی بر ربوده شدن پسر ۱۳ ساله‌اش، موضوع یک گروگان‌گیری مطرح شد. 

تحقیقات پلیس مشخص کرد که چند نفر پسر ۱۳ ساله‌ای را به یک دستگاه خودرو سواری کشانده‌اند و از صحنه متواری شده‌اند. پس از گذشت یک هفته از آن آدم‌ربایی، سرانجام پلیس مخفیگاه آدم‌ربایان را در یکی از مناطق استان کرمان شناسایی می‌کند و ماموران ضمن آزاد کردن پسر ۱۳ ساله، آدم‌ربایان را که یک مرد و ۲ زن بودند، دستگیر می‌کنند.

مقامات پلیس اختلافات مالی آدم‌ربایان با پدر خانواده شاکی را باعث این آدم‌ربایی دانسته بودند. 

بیشتر از جهان