تایید مقدماتی واکسن کرونای ساخت فایزر در سازمان غذا و داروی آمریکا

سازمان غذا و دارو چهار روز دیگر در باره واکسن شرکت مدرنا هم تشکیل جلسه خواهد داد

بیست و چهار ساعت پس از تایید نهایی اف‌دی‌ای، توزیع واکسن آغاز خواهد شد - FRANK AUGSTEIN / POOL / AFP

یک کمیته مشورتی اف‌دی‌ای (سازمان غذا و داروی ایالات متحده) پنجشنبه شب به درخواست دو شرکت فایزر و بیانتک برای استفاده اضطراری از واکسن کرونا پاسخ مثبت مقدماتی داد. سازمان غذا و دارو همچنین چهار روز دیگر در باره واکسن شرکت مدرنا هم تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش رادیوی ملی آمریکا (ان پی آر)، کمیته مشورتی واکسن‌ها و فرآورده‌های مرتبط زیستی اف‌دی‌ای، توصیه کرد که مجوز استفاده اضطراری از این واکسن صادر شود. این تصمیم جنبه مشورتی دارد و هنوز باید به تایید اف‌دی‌ای برسد.

پس از آن، مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا (سی‌دی‌سی) و کمیته مشورتی روش‌های ایمن سازی (ای‌سی‌آی‌پی) روز جمعه تشکیل جلسه خواهد داد و انتظار می‌رود که روز یکشنبه، رای نهایی خود را صادر کند.

مقام‌های مسئول کارگروه کاخ سفید برای تکمیل واکسن، موسوم به «عملیات سرعت کیهانی»، بیست و چهار ساعت پس از تایید نهایی اف‌دی‌ای، توزیع واکسن را آغاز خواهند کرد.

اف‌دی‌ای قرار است روز پنجشنبه به درخواست دو شرکت فایزر و بیانتک برای استفاده اضطراری از واکسن کرونا پاسخ دهد. سازمان غذا و دارو همچنین چهار روز دیگر در باره واکسن شرکت مدرنا هم تشکیل جلسه خواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه در باره تکمیل واکسن کرونا گفت: «کسانی که لزوما هوادار دونالد ترامپ نیستند هم گفته‌اند که این یکی از بزرگ‌ترین معجزات در تمام اعصار پزشکی بوده است.» او اضافه کرد: «دولت من چهارده میلیارد دلار برای تسریع در ساخت واکسن به شرکت‌های دارویی کمک کرده‌است.»

آقای ترامپ همچنین فرمانی اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن آمریکاییان به واکسن کرونا دسترسی خواهند یافت، پیش از آن که دولت ایالات متحده واکسن را در اختیار دیگر کشورها بگذارد.

همزمان، جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا، روز سه‌شنبه برنامه‌ای سه مرحله‌ای را برای مقابله با ویروس کرونا در صد روز اول ریاست جمهوری خود اعلام کرد.

او که در شهر خودش، ویلمینگتون در ایالت دِلِوِر صحبت می‌کرد، رسما مقام‌های بهداشتی کابینه خود را معرفی کرد و گفت: «استفاده از ماسک، زدن واکسن، و بازکردن مدرسه‌ها، هدف‌های اصلی صد روز اول من خواهند بود.»

بیشتر از جهان