شرایط بحرانی لندن و احتمال اعمال قرنطینه شدید

شهردار لندن: «ما به سختی در تلاشیم که مطمئن شویم مردم لندن از مقررات پیروی می‌کنند»

موارد ابتلا به کرونا در لندن بسیار زیاد و همچنان در حال رشد است - Tolga Akmen / AFP

آمار جدید دولت بریتانیا نشان می‌دهد میزان آلودگی به ویروس کرونا در پایتخت این کشور، به بالاترین میزان خود رسیده است. با اعلام این خبر، محدودیت‌های کرونا در لندن بیش از پیش تشدید خواهد شد. ممکن است لندن در قرنطینه موسوم به سطح ۳ قرار بگیرد.

آمار گزارش شده از سوی سازمان بهداشت عمومی انگلیس، حاکی از آن است که در هفته منتهی به ۶ دسامبر، از هر ۱۰۰ هزار نفر ، ۱۹۱ مورد ابتلای جدید به کرونا وجود دارد. یک هفته پیش، این رقم، ۱۵۸ مورد به ازاء هر ۱۰۰ هزار نفر بود.

پایتخت بریتانیا یکی از سه منطقه‌ای است که در طول هفته منتهی به پایان قرنطینه ملی، میزان گسترش ویروس در آن همچنان در حال افزایش بوده است. منطقه دیگر که این وضعیت را دارد، شرق انگلیس است. میزان شیوع کرونا در این منطقه از ۱۱۶ به ۱۴۷ مورد رسیده است. جنوب شرق انگلیس نیز شاهد افزایش از ۱۴۲ به ۱۶۰ مورد بوده است.

در آخرین هفته قرنطینه ملی، میزان آلودگی در لندن بیش از ده‌ها منطقه دیگری است که بحران در آن در سطح ۳ اعلام شده است. این مناطق عبارتند از منچستر، میدلزبرو، لید ، بریستول و نیوکاسل اپان تاین.

در حالی که صدیق خان، شهردار لندن، «اجتناب‌ناپذیر» بودن اعلام وضعیت بحران در سطح ۳ را رد می‌کند، مقامات دولتی قرار است وضعیت لندن را در ۱۶ دسامبر بررسی کنند.

حتی پیش از انتشار این آمار، کارشناسان ارشد بهداشت عمومی، خواستار وضع شدیدترین قرنطینه برای لندن شده بودند. آنها اخطار داده‌اند که این شهر می‌تواند به مرکز عمده شیوع ویروس تبدیل شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پروفسور جان اشتون، مدیر منطقه‌ای سابق سازمان بهداشت عمومی انگلیس، روز چهارشنبه به بی‌بی‌سی گفت: «اگر نمی‌خواهیم در طول کریسمس بیمارستان‌های لندن پر از بیمار باشد، دولت باید امروز محدودیت‌های سخت‌گیرانه را اعمال کند. مرگ‌ومیر در طول کریسمس افزایش می‌یابد، مگر اینکه کاری انجام شود.»

«ممکن است لندن به یک مرکز عمده شیوع ویروس تبدیل شود و ویروس کرونا را در طول کریسمس به سایر مناطق کشور بفرستد، و این‌گونه موجب شکل‌گیری موج سوم در ژانویه شود.»

در جلسه‌ای با حضور نمایندگان پارلمان از لندن، مقامات دولت به احتمال قرار دادن لندن در سطح ۳ قرنطینه اشاره کرده‌اند. تا پنجشنبه آینده اما، نتیجه تصمیم فاش نخواهد شد. اگر تصمیم مثبت باشد، قرنطینه دو روز بعد به اجرا درخواهد آمد.

به نمایندگان گفته شده است که موارد ابتلا به کرونا در پایتخت بسیار زیاد و همچنان در حال رشد است. گفته شده است، وضعیت بویژه در اسکس و کنت بحرانی است.

علاوه بر این، گفته می‌شود که محله‌های هارو و هارنگی نیز در وضعیت قرمز قرار دارند. میزان عفونت در بین جوانان در این محلات بالاتر است و سفرهای تعطیلات در کریسمس ممکن است موجب شیوع بیشتر ویروس شود.

با توجه با یافته‌های ایندیپندنت علی‌رغم قول بوریس جانسون برای در نظر گرفتن یک سازوکار محلی‌تر، درخواست‌های نمایندگان محافظه‌کار پارلمان، مبنی بر قسمت‌بندی لندن و فراهم کردن  امکان عدم اعلام وضعیت ۳ در محله‌های حومه‌نشین، هنوز مورد توافق نخست وزیر قرار نگرفته است.

یکی از نمایندگان مجلس به استناد وزیر بهداشت هلن واتلی و کوین فنتون، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت عمومی انگلستان، می‌گوید: «اساساً حرف آنها این است که این پیشنهاد شدنی نیست.»

شهردار لندن صبح روز پنجشنبه در پاسخ به این سوال که آیا اعلام وضعیت بحرانی در سطح ۳ «اکنون اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد»، به اسکای نیوز گفت: «نه‌، فکر نمی‌کنم اینگونه باشد.»

آقای خان افزود: «ما به سختی در تلاشیم مطمئن شویم مردم لندن از مقررات پیروی می‌کنند.»

«ما به خصوص با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس نگران هستیم. اگر بخواهیم وارد قرنطینه سطح ۳ شویم، این واقعاً تأثیر جدی بر میخانه‌ها، بارها و رستوران‌ها خواهد داشت. به همین دلیل پیام ما ثابت است: هوشیار باشید و از مقررات پیروی کنید.»

شهردار پیش از این «گمانه‌زنی‌های روزافزون در میان رهبران سیاسی در پایتخت، مبنی بر نیاز به وضع قرنطینه شدیدتر در لندن» را تایید کرده بود. اما او می‌گوید: «جای تردید است که اعلام قرنطینه شدیدتر در لندن، آن هم هنگامی که وارد تعطیلات می‌شویم و قرنطینه ملی در حال برچیده شدن است، راهکار موثری باشد.»

© The Independent

بیشتر از جهان