روسیه: تا سه روز پس از ترزیق واکسن کرونا الکل ننوشید

«الکل نمی‌گذارد دستگاه ایمنی بدن قدرت کافی برای مقابله با واکسن به دست آورد»

در کشورهای بسیاری مصرف مشروبات الکلی در دوران قرنیطینه افزایش یافته است- Kirill KUDRYAVTSEV / AFP

مقامات روسی به دریافت‌کنندگان واکسن روسی کرونا موسوم به اسپوتنیک‌وی هشدار دادند که پس از دریافت واکسن از مصرف مشروبات الکلی مانند آبجو، شراب و مشروبات تقطیری خودداری کنند. 

الکساندر گینزبورگ، رئیس مرکز تحقیقات فدرال برای اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی ان‌اف گامالیا که این واکسن را تولید کرده است، می‌گوید که افراد پس از دریافت واکسن باید سه روز از مصرف الکل پرهیز کنند. 

خبرگزاری اینترفکس به نقل از وی گفت: «این توصیه فقط یک توصیه عمومی برای محدود کردن مصرف الکل است تا زمانی که دستگاه ایمنی بدن در برابر عفونت ویروس کرونا پاسخ دهد.» 

شنبه گذشته، در ده‌ها مرکز بهداشتی در مسکو، هزاران پزشک، معلم و اقشار دیگر واکسن روسی را دریافت کردند. 

روسیه پس از آزمایش این واکسن در تابستان گذشته تنها با مشارکت چند ده داوطلب، مجوز استفاده از آن را صادر کرد. 

توصیه‌های آقای گینزبورگ به دنبال راهنمایی‌های ارائه شده از سوی آنا پوپووا، رئیس روسپوتربنادزو، دیده‌بان روسی ایمنی مصرف‌کننده، ارائه می‌شود که پیشنهاد کرده بود دریافت‌کنندگان واکسن روسی باید دو هفته قبل از اولین تزریق و ۴۲ روز پس از دریافت آن؛ یعنی در مجموع ۵۶ روز، از مصرف الکل پرهیز کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آژانس خبری روسی تاس گفت که به افراد واکسینه‌شده گفته می‌شود قبل از تزریق هر دو نوبت واکسن، اقدامات احتیاطی خاصی را برای کاهش خطر عفونت رعایت کنند. 

این موارد شامل پرهیز از مکان‌های شلوغ و تماس با دیگران، شستن دست‌ها و ماسک زدن به صورت و پرهیز از نوشیدن الکل یا مصرف داروهای سرکوب‌کننده دستگاه ایمنی است. 

روزنامه مسکو تایمز به نقل از آقای پوپوا در مصاحبه با یک رادیوی محلی گزارش می‌کند: «دریافت واکسن فشاری بر روی بدن است. اگر می‌خواهیم سالم بمانیم و پاسخ ایمنی قوی داشته باشیم، الکل مصرف نکنیم.» 

بریتانیا رهنمود مشابهی صادر نکرده است. 

سخنگوی فایزر که واکسن کرونای آن از سه‌شنبه گذشته از سوی سازمان ملی بهداشت بریتانیا در مراکز واکسیناسیون ارائه می‌شود، می‌گوید که مقامات بهداشتی هیچ هشداری درباره مصرف الکل صادر نکرده‌اند. 

© The Independent

بیشتر از زندگی