کشف ‌سازه‌های بیشتر در بلژیک، اسپانیا و آلمان

فضای مجازی پر از نظریه‌پردازی در مورد خاستگاه این ‌سازه‌ها شده است

 سازه فلزی در رومانی-HANDOUT / WWW.ZIARPIATRANEAMT.RO / AFP

کشف سازه‌ها در گوشه و کنار جهان همچنان ادامه دارد. تازه‌ترین نمونه‌ این شگفتی جدید جهانی، در کشتزار سیب‌زمینی، در بلژیک پیدا شده‌ است.

حیرت جهانیان با کشف نخستین ‌سازه براق در مکانی دورافتاده در بیابان‌های یوتا، در نیمه نوامبر امسال و سپس ناپدید شدن فوری آن، آغاز شد.

فضای مجازی پر از نظریه‌پردازی در مورد خاستگاه این ‌سازه شد. برخی گفتند اثری از یک هنرمند موج نو است.

از آن پس، سازه‌های مشابهی بر فراز تپه‌هایی در کالیفرنیا و رومانی و همچنین در ساحل جزیره وایت در بریتانیا پیدا کردند که به علاقه و گمانه‌زنی‌های کاربران در فضای مجازی دامن زد.

اکنون به گزارش بروکسل‌تایمز، سازه‌ای فلزی و ایستاده در دشت باسرود، واقع در نزدیکی شهر دندرموند بلژیک، پیدا شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طبق اخبار تازه، سازه‌های دیگری هم در خرابه‌های کلیسایی در دهکده آیلون در اسپانیا و شهر کوچک سولزباخ در آلمان پیدا شده است.

طرح‌بندی این سازه‌ها، متفاوت است اما همه را همانند تک‌سازه‌ای فضایی معرفی‌ می‌کنند که از نمادهای پرتکرار در فیلم «۲۰۰۱: اودیسه فضایی» محصول سال ۱۹۶۸ است.

یکی از اهالی شهر سولزباخ، به نام هولگر کلینک، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اچ.آر راجع به ‌سازه پیدا شده در این شهر گفت: این سازه، از کرات دیگر نیامده است. مشخص است در کره زمین ساخته شده است.

روز یک‌شنبه ‌سازه هرمی دیگری در ساحل کامپتون، در جزیره وایت پیدا شد و چنان سروصدایی به پا کرد که سازمان ملی حفظ اماکن تاریخی و طبیعی بریتانیا ناچار شد برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد، نگهبان‌هایی به آنجا اعزام کند.

دو روز بعد، طراحی ۲۹ ساله به نام تام دانفورد، اهل ساسکس، در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت خودش این ‌سازه را صرفاً برای سرگرمی ساخته است و اوایل صبح یک‌شنبه در آنجا نصب کرده است.

آقای دانفورد، روز سه‌شنبه، به شبکه بی‌بی‌سی گفت چند روز دیگر هم می‌گذارد که ‌سازه همان‌جا بماند تا مردم بیشتری فرصت داشته باشند از آن عکس بگیرند.

© The Independent

بیشتر از جهان