«برک‌دنس» رشته ورزشی المپیک می‌شود 

رشته «برک‌دنس» در المپیک ۲۰۱۸ بوینوس‌آیرس از سوی سازمان‌دهندگان المپیک پاریس پیشنهاد شد

«برک‌دنس»، رقصی محبوب از رقص‌های خیابانی است- Lionel BONAVENTURE / AFP

پیوستن رقص خیابانی موسوم به «برک‌دنس»‌ به رشته‌های ورزشی المپیک، رسما اعلام شد. 

کمیته بین‌المللی المپیک در تلاش برای جذب رویدادهای شهری و جلب مخاطبان جوان‌تر، مسابقات رقص خیابانی را رسما به برنامه‌های ورزش‌های رقابتی برای کسب مدال در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس افزود. 

هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک همچنین افزوده شدن اسکیت‌بوردینگ، کوهنوردی و موج‌سواری را نیز به عنوان رشته‌های ورزشی به اطلاع پاریس رسانده است. 

این سه رشته ورزشی برای اولین بار در بازی‌های المپیک توکیو انجام می‌شوند که به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدت یک سال به تعویق افتاد و قرار است ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۱ افتتاح شود. 

با این حال، سازمان‌دهندگان المپیک پاریس برای آمادگی این پروژه‌ها به زمان نیاز دارند و از همین رو کمیته بین‌المللی المپیک در تایید رشته‌های ورزشی سال ۲۰۲۴ برنامه دیرینه خود را حفظ کرده و حتی قبل از برگزاری آزمایشی برخی از آن‌ها در توکیو، این برنامه‌ها را در این ماه اعلام کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برک‌دنس در المپیک یک مساله جدید خواهد بود، همان‌طوری که پیشگامان هیپ-هاپ در دهه ۱۹۷۰ در ایالات متحده آمریکا نامتعارف بودند. 

تقریبا دو سال پیش و پس از دوره‌های آزمایشی مثبت برک‌دنس در مسابقات المپیک جوانان ۲۰۱۸ در بوینوس‌آیرس، این رشته از سوی سازمان‌دهندگان المپیک پاریس پیشنهاد شد. این رشته در سال ۲۰۱۹ و با تصمیم‌های جداگانه هیات مدیره کمیته بین‌المللی المپیک و اعضای آن، مراحل بیشتر تایید را طی کرد. 

در پاریس، رشته برک‌دنس با پیوستن به رشته‌های کوهنوردی و بسکتبال سه به سه، در میدان کنکورد و محل برگزاری برخی مسابقات المپیک، جایگاهی ویژه دریافت کرده است.  

آن طور که کمیته بین‌المللی المپیک پیش‌تر در ماه مارس توافق کرد، رشته موج‌سواری در جایی دور از فرانسه - بیش از ۱۵ هزار کیلومتر دورتر و در اقیانوس آرام- در سواحل تاهیتی برگزار خواهد شد. 

AP

بیشتر از ورزش