امارات‌متحده‌عربی صدور ویزا برای اسرائیلی‌ها را آغاز می‌کند

ویزاهای سفر تا پایان مراحل قانونی معافیت ویزای متقابل صادر می‌شود

تسهیل سفر شهروندان امارات متحده عربی و اسرائیل به کشورهای یکدیگر، بخشی از توافق ابراهیم است - KARIM SAHIB / AFP

وزارت امور خارجه و همکاری بین‌الملل امارات متحده عربی، امروز ۱۳ آذرماه، اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر مسافرتی و گردشگری اعطای ویزای توریستی امارات را به دارندگان گذرنامه‌های اسرائیلی آغاز می‌کنند.

وزارت امور خارجه اظهار داشت که این فعال‌سازی در چارچوب همکاری‌های موجود بین امارات متحده عربی و اسرائیل، پس از امضای عادی‌سازی روابط و به منظور تسهیل مراحل سفر به امارات متحده عربی تا پایان مراحل قانونی تصویب توافق‌نامه معافیت متقابل از ویزای ورود بین دو کشور انجام می‌شود.

توافق‌نامه صلح موسوم به توافق ابراهیم، توافق درباره سفر برای شهروندان امارات و دولت اسرائیل به کشورهای یکدیگر را شامل می‌شود که انتظار می‌رود به زودی به اجرا درآید.

شورای وزیران به ریاست شیخ محمد بن راشد، ۱۱ آبان‌ماه توافق‌نامه میان امارات متحده عربی و اسرائیل در مورد معافیت متقابل از ویزای ورود را تصویب کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توافق میان امارات متحده عربی و اسرائیل تابستان امسال از سوی دونالد ترامپ اعلام شد.

به گزارش اسکای‌نیوز، گروه‌های کاری مختلف در حال پیشبرد تعدادی از ابتکارات دو جانبه در بخش‌های کلیدی، از جمله لجستیک، ارتباطات هوایی، جهانگردی، تبادل فرهنگی، آموزش، پزشکی، تحقیقات علمی و ارتباطات از راه دور هستند.

بیشتر از جهان