شکست سنگین در انتظار تیم حقوقی ترامپ

«هر کاری که ترامپ تا به حال انجام داده هیچ تغییری در نتایج انتخابات نداشته است»

دونالد ترامپ و حزب جمهوری‌خواه، نتیجه انتخابات را نپذیرفته‌اند- ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP

معاون فرماندار پنسیلوانیا، که از حزب دموکرات است، هشدار داده است که اگر وکلای دونالد ترامپ سعی کنند از طریق دادگاه عالی، نتایج الکترال ایالت‌ها را باطل کنند «سر و صورت‌شان پایین می‌ریزد.»

ستوان فرماندار جان فترمن، روز شنبه به سی‌ان‌ان گفت: «ای کاش که (برای فرجام‌خواهی به دادگاه عالی) مراجعه کنند. آن وقت می‌بینند که همان‌جا سر و صورت‌شان پایین می‌ریزد، همان‌طور که اینجا در پنسیلوانیا دیدند.»

رئیس جمهور منتخب، جو بایدن، آرای پنسیلوانیا را برد و پس از کسب ۸۰ هزار رأی بیشتر از دونالد ترامپ، ۲۰ رأی الکترال را از آن خود کرد.

این اما باعث نشد آقای ترامپ و اعضاء حزب جمهوری‌خواه، برای ایجاد وقفه در تصویب نتایج انتخابات، دست از تلاش بکشند. آنها ادعاهای حقوقی مبنی بر تخلف گسترده انتخاباتی را مطرح کردند، که هنوز در دادگاه ثابت نشده‌ است.

دادگاه عالی پنسیلوانیا روز شنبه، حاضر به قبول پرونده حقوقی نماینده جمهوری‌خواه، مایک کلی، و سایر اعضاء این حزب نشد. این پرونده تازه‌ترین اقدام جهت ایجاد وقفه در تصویب نتایج انتخابات بوده است، که دادگاه عالی علیه آن حکم داد.

روز جمعه، یک هیأت سه نفره از قضات، در حوزه سوم دادگاه استیناف پنسیلوانیا به اتفاق آراء، شکایت ستاد ترامپ برای ابطال حکم دادگاه اولیه را مردود دانستند. این شکایت در صورت تأئید مانع از تصویب آراء در ایالات می‌شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جینا الیس، یکی از وکلای ترامپ، گفت حالا ستاد پرونده را به دادگاه عالی خواهد کشاند ولی هنوز معلوم نیست عالی‌ترین دادگاه کشور واقعا حاضر به رسیدگی به پرونده باشد.

او در توییتر نوشت: «دستگاه فعال قضایی در پنسیلوانیا باز هم روی تقلب گسترده سرپوش گذاشت. حالا به دادگاه عالی می‌رویم.»

فترمن در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت، هر کاری که ترامپ تا به حال انجام داده هیچ تغییری در نتایج انتخابات نداشته است. او این بی‌اثری را نمی‌بیند و می‌خواهد شکایت آخر خود را به دادگاه عالی بکشاند.

او با اشاره به «جلسه» هفته گذشته جمهوری‌خواهان ایالتی در گتیزبرگ گفت: «هر گونه تردستی که اینجا در رامادا کردند ... هیچ چیزی را تغییر نداد. هر کار بکنند نتیجه عوض نخواهد شد.»

این معاون فرماندار افزود که اقدامات ترامپ و حزبش «فقط باعث نابودی حق رأی آمریکا» می‌شود.

© The Independent

بیشتر از جهان