تلویزیون اسرائیل: نصرالله پس از ترور فخری‌زاده به پناهگاه رفت

«رهبر حزب‌الله هرگونه تحرکی را لغو کرده است»

حسن نصرالله-AL-MANAR TV / AFP

گزارش کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل حاکی از آن است که حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، پس از کشته شدن محسن فخری‌زاده از بیم اینکه او هدف بعدی باشد به پناهگاه رفته و هرگونه «تحرکی» را لغو کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


محسن فخری‌زاده، مغز متفکر برنامه‌های هسته‌ای-نظامی ایران روز جمعه در آبسرد دماوند کشته شد. برآوردهای اولیه مقامات تهران حاکی از آن بود که اسرائیل در این حمله نقش داشته اما بعدا این حمله بدون اشاره به نام اسرائیل، به «مزدوران و جنایتکاران» نسبت داده شد.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که شاید ایران از طریق نیروهای نیابتی خود، از جمله حزب‌الله به کشته شدن فخری‌زاده واکنش نشان دهد.

تایمز اسرائیل می‌نویسد، تصور بر این است که رهبر حزب‌الله نیز برای سال‌ها در فهرست اهداف اسرائیل قرار داشته و او از بیم حمله احتمالی پناه گرفته و روابط و فعالیت‌های خود را به حداقل رسانده است.

این در حالی است که محسن فخریزاده چهره‌ای کمتر شناخته شده برای رسانه‌ها بود و تا چندی پیش هیچ تصویری نیز از او منتشر نشده بود.

هرچند مقامات اسرائیل هدف گرفتن فخری‌زاده را تایید نکرده‌اند، گزارش‌ تایمز اسرائیل حاکی از آن است که سفارتخانه‌های اسرائیل در سطح بالای هشدار قرار دارند. البته ارتش اسرائیل به رغم آماده‌باش یک واکنش فوری از سوی ایران از طریق لبنان یا سوریه را پیش‌بینی نمی‌کند.

بیشتر از جهان