بارش شدید باران باز هم خوزستان را زیر آب برد

ادارات شهرهای اهواز، ماهشهر، رامشیر و امیدیه در روز یکشنبه تعطیل شدند

در برخی مناطق بالا آمدن فاضلاب مشکلات ساکنان را دوچندان کرد - عکس از باشگاه خبرنگاران جوان

ویدیوی کوتاهی از گلایه‌های یک زن اهل خوزستان که خانه‌اش به دلیل بارش‌های روز گذشته  با هجوم سیلاب مواجه شده است، بازتاب‌های بسیاری در پی داشته است. 

بارندگی شدید در خوزستان، بازهم داستان تکراری آب‌گرفتگی معابر شهری و سرریز شدن فاضلاب در منازل مسکونی در برخی شهرهای خوزستان را به بحث روز تبدیل کرد. 

به دلیل آب‌گرفتگی معابر و محله‌هایی در بخش‌هایی از خوزستان، ادارات شهرهای اهواز، ماهشهر، رامشیر و امیدیه در روز یکشنبه تعطیل اعلام شد. 

رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز نیز گفته است که در پی بارش شدید باران در شبانه روز گذشته، ۲۷ مورد عملیات امدادرسانی از سوی این سازمان در سطح شهر انجام شده است. 

این در حالی است که دو روز پیش مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و تگرگ در این استان خبر داده بود. این مقام رسمی گفته بود که باید  در زمینه خطرات ناشی از آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، خطر صاعقه، لغزندگی جاده‌ها، و پدیده مه و کاهش دید افقی، تمهیدات لازم اندیشیده شود.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آذرماه سال گذشته بارش شدید باران موجب شد تا خیابان‌ها و منازل مسکونی بسیاری در اهواز و کارون با هجوم سیلاب رودررو شوند و خسارت شدیدی به مردم وارد آید. 

در بارندگی روز گذشته نیز شهرهای اهواز، کارون، آبادان، خرمشهر، شادگان، رامهرمز، رامشیر، ماهشهر، و ایذه دچار آب‌گرفتگی شدید شدند و خانه‌های بسیاری از شهروندان آسیب دید.  در برخی مناطق حتی آب‌گرفتگی به حدی بود که خودروهای مردم به زیر آب رفت. 

در آبادان، شدت بارش‌ها موجب آب‌گرفتگی در مناطق کوی ذوالفقاری، برخی از مناطق هسته مرکزی شهر، کارون، جمشیدآباد، فیه، کوی بهار، کوی قدس، و امیرآباد شد. 

همچنین، برق منطقه علوانیه و کوی کارگر و مناطقی از بخش‌ اروندکنار قطع شد. همزمان،  شادگان به حالت آماده باش درآمده است. 

بارش شدید باران شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندرماهشهر را نیز تعطیل کرده است. 

فارغ از خسارات ایجاد شده به دلیل بارش باران، شرایط بحرانی کرونا نیز به نگرانی از شیوع بیشتر بیماری در این اوضاع و وخامت حال بیمارانی که در منازل خود بستری بوده‌اند، دامن زده است.

گفته می‌شود که ماجرای تکراری آب‌گرفتگی شهرهای خوزستان که هرسال در پاییز به خبرها راه می‌یابد، به دلیل نبود زیرساخت مناسب دفع آب‌های سطحی و  رعایت نشدن اصول شهرسازی در این منطقه است.