هواداران مارادونا برای آخرین وداع با این اسطوره تاریخ فوتبال صف کشیدند

تجمع هواداران به حدی بود که ماموران پلیس برای حفظ نظم و امنیت مجبور شدند با جمعیت برخورد کنند

دیگو آرماندو مارادونا فرانکو، متولد ۳۰ اکتبر ۱۹۶۰ در لانوس، روز چهارشنبه بر اثر حمله قلبی در خانه خود در بوئنوس آیرس گذشت- DIBYANGSHU SARKAR / AFP

ده‌ها هزار تن از هواداران دیگو مارادونا، اسطوره آرژانتینی تاریخ فوتبال جهان که روز گذشته درگذشت، برای آخرین وداع با او در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین جمع شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، هجوم مردم به کاخ ریاست جمهوری در پایتخت برای بدرقه مارادونا، که هنگام مرگ ۶۰ سال داشت، به حدی بود که پلیس مجبور به برخورد با آنها شد.

خیل هواداران برای خداحافظی با این ستاره ماندگار جهان فوتبال، در مقابل تابوت او در مجموعه ریاست جمهوری در مرکز بوئنوس آیرس صف کشیدند و برای او بوسه می‌فرستادند.

برخی هم با چشم‌های گریان در حال عبور از تابوت مارادونا در سالن اصلی کاخ ریاست جمهوری، با مشت به سینه‌های خود ضربه می‌زدند و فریاد می‌زدند «وقت رفتن است دیگو.»

تجمع هوادارن در محوطه بیرون ساختمان به حدی بود که ماموران پلیس برای حفظ نظم و امنیت مجبور شدند با جمعیت برخورد کنند و در مقاطعی هم از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

دیگو آرماندو مارادونا فرانکو، متولد ۳۰ اکتبر ۱۹۶۰ در لانوس، روز چهارشنبه بر اثر حمله قلبی در خانه خود در بوئنوس آیرس گذشت. وی از چند هفته پیش به شدت بیمار شده بود.

آلبرتو فرناندز رئیس جمهوری آرژانتین دقایقی پس از اعلام خبر درگذشت مارداونا، با انتشار عکسی در توییتر از خود که او را در آغوش گرفته است، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

بسیاری از شخصیت‌ها و چهره‌های ورزشی جهان در پیام‌هایی از این نابغه فوتبال تجلیل و درگذشت او را تسلیت گفته‌اند.

بیشتر از ورزش