هتل‌ها و مهمانسراها، خانه مبتلایان به کرونا می‌شوند

تعداد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در تهران مجددا افزایش یافته است

 در شبانه‌روز گذشته نیز ۴۸۲ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند- عکس از ایرنا

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش بیماری و جداسازی مدیریت کرونا گفت از هتل‌ها، مهمانسرا و خوابگاه‌ها برای نگهداری بیماران مبتلا به کرونا استفاده خواهد شد.

به گفته پیرحسین کولیوند اگر آمار مبتلایان بیشتر بود می‌توانیم از ظرفیت‌های دیگر فاز ۳ و ۴ هم که سالن‌های ورزشی و تجهیزات دیگر است، استفاده کنیم.

رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا همچنین اضافه کرد: «برای این طرح از تمام مراکز و ظرفیت‌ها یک پیش‌نویس اولیه تهیه شده است.»

وزارت ورزش و جوانان نیز خوابگاه‌های خود را در سطح استان‌ها تجهیز کرده است و با حضور نیروهای تخصصی قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش بیماری و جداسازی مدیریت کرونا، مورد استفاده این ستاد قرار می‌دهد.

هم‌زمان رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری نیز گفت این بیمارستان کماکان پُر است و اگر شرایط دوباره به قبل برگردد، شیوع بیشتر خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیام طبرسی اعلام کرد که تعداد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در تهران مجددا افزایش یافته است.

به گفته او «محدودیت‌هایی که در طول روز وجود دارد، برخوردهای اجتماعی مردم، ترافیک و حجم ماشین‌ها در خیابان نشان می‌دهد که نتوانسته‌اند، شرکت‌های خصوصی را برای همراهی با اجرای این محدودیت‌ها مجاب کنند.»

امروز هم ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت گفت که مقابله با ویروس کرونا به تغییر رفتار اجتماعی مردم بستگی دارد و از بیمارستان نمی‌گذرد.

به گفته ایرج حریرچی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اعمال قانون بسیار خوب است ولی باید تداوم یابد تا شاهد تأثیرگذاری آن در جامعه باشیم. در برخی از حوزه‌ها باید نظارت بیشتری صورت گیرد مثلاً عروسی و مراسم ختم را می‌توانیم در صورت برگزاری با چند صدنفر مقابله کنیم ولی اگر چند نفر با هم جمع شوند قابل کنترل نیست.

بیشتر از