بوقلمون‌های عفو شده کجا می‌روند؟

در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ هر دو بوقلون عفوشده ظرف دوازده ماه جان سپردند

Getty Images via AFP

همه‌ساله در یکی از عجیب‌ترین سنت‌های عیدهای آمریکایی، رئیس جمهور دو بوقلمون را مورد عفو قرار می‌دهد. در نتیجه، این دو بوقلمون به جای کشتارگاه راهی زندگی در یک روستا می‌شوند. 

در ظاهر این عمل دلگرم‌کننده به نظر می‌رسد اما واقعیت جز آن است. 

بوقلمون‌های منتخب به رغم محیط جدید زندگی‌شان که در آن همه گونه وسایل راحتی برایشان آماده است، اغلب دچار مرگ زودرس می‌شوند زیرا آن‌ها را  نه به دلیل سلامت بیشتر بلکه به منظور کسب وزن زیاد در مدت کم پرورش می‌دهند.  

برای نمونه، در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ هر دو بوقلون عفو شده ریاست جمهوری ظرف دوازده ماه جان سپردند. 

دین نورتون مسؤول حیوانات در مزرعه «واونت ورنون» است که تا چندی پیش بوقلمون‌های عفو شده ریاست جمهوری به آن جا فرستاده می‌شدند. او به شبکه سی‌ان‌ان می‌گوید: «این طیور برای روی میز غذاخوری پرورش داده می‌شوند نه برای داشتن عمر طولانی… بعضی از بوقلمون‌های عفو شده عمر کوتاهی داشته‌اند.» 

پیش‌تر، فدراسیون ملی بوقلمون آمریکا گفته بود که «این‌ها حیوان خانگی نیستند. اسب بارکش هم نیستند. چندان عمری ندارند.» 

سنت عفو بوقلمون در آمریکا به سال ۱۹۴۷ برمی گردد که هری ترومن رییس‌جمهور آمریکا در آن سال نخستین بوقلمون را که برای عید شکرگزاری پرورش داده شده بود «مورد عفو» قرار داد. برای چند سال پس از آن بوقلمون‌ها به مزرعه‌ای موسوم به «فرائینگ پَن فارم پارک» (مزرعه ماهیتابه) برده می‌شدند. بعد از آن برای مدتی بوقلون‌های نظرکرده ریاست جمهوری به مراکز تفریحی دیسنی، دیسنی‌لند و دیسنی‌ورلد فرستاده می‌شدند و در مقابل چشمان حیرت‌زده گردشگران رژه می‌رفتند.  

به دنبال آن مزرعه دیگری به نام «موُروِن پارک» برای باقی زندگی آن‌ها انتخاب شد، اما اکنون بوقلمون‌ها به مزرعه‌ای باز هم در «ماونت ورنون» برده می‌شوند که پیش‌تر خانه جورج واشنگتن بوده است. 

پیش از فرا رسیدن عید شکرگزاری، دو بوقلمون برای ظاهر و رفتارشان انتخاب و به هتلی نزدیک کاخ سفید منتقل می‌شوند تا رسانه‌ها پیش از مراسم رسمی از آن‌ها عکس گرفته و گزارش تهیه کنند. یکی از بوقلمون‌ها برای مراسم باغ گل سرخ کاخ سفید انتخاب می‌شود و دیگری به صورت رزرو نگاهداشته می‌شود. 

این بوقلمون‌ها در خانه جدیدشان تحت نظارت دامپزشکان و دانشجویان دانشکده علوم طیور و فناوری جانوران نگاهداری می‌شوند. 

بوقلمون‌های عفو شده امسال به سلفشان «پیز» و «کَروتز» در این مزرعه خواهند پیوست.

© The Independent

بیشتر از زندگی