شیوع کرونا مراسم روز شکرگزاری نیویورک را هم مجازی کرد

رژه «می سیز» نود سال است که از رویدادهای سالانه پرطرفدار نیویورک محسوب می‌شود

 رژه سالیانه «می سیز» به مناسبت عید شکرگزاری یکی از رویدادهای تقویم شهر نیویورک از سال ۱۹۲۴ بوده است- Theo Wargo/Getty Images/AFP
 

بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک روز دوشنبه گفت امسال رژه سالیانه «می سیز» به مناسبت عید شکرگزاری به صورت زنده برگزار نخواهد شد. (فروشگاه زنجیره‌ای می‌سیز بیش از ۹۰ سال است همه‌ساله رژه‌ای را به مناسبت روز شکرگزاری در آمریکا برگزار می‌کند). 

این رویداد به دلیل ادامه همه‌گیری ویروس کرونا به روش تخیل‌شده در فضای مجازی و از کانال‌های تلویزیونی پخش خواهد شد.  

شهردار نیویورک در کنفرانس خبری روزانه‌اش گفت: «این رویدادی متفاوت خواهد بود. آن‌ها این رویداد را به دلیل این برهه از تاریخ به گونه‌ای دیگر برگزار می‌کنند و شما می‌توانید از طریق تلویزیون و اینترنت روح و لذت آن را إحساس کنید. رژه زنده برگزار نخواهد شد.»   

«مِی سیز» جزئیات طرح‌های خود را (برای این رویداد) در آینده نزدیک منتشر خواهد کرد. در پیامی که در تارنمای این رویداد منتشر شده آمده است: «به دنبال تولید نوین، امن و موفقیت‌آمیز آتش‌بازی‌های ۴ ژوئیه می‌سیز، هدف ما این است که در نوامبری که در پیش روست رژه عید شکرگزاری را هم به همان نحو طرح و تولید کنیم.» 

برخی جنبه‌های این برنامه هم‌اکنون به اطلاع عموم رسیده است. رویدادهای این رژه با ۷۵ درصد کاهش در تعداد شرکت‌کنندگان و حفظ فاصله اجتماعی در طول دو روز برگزار می‌شود.  

این رژه یکی از رویدادهای تقویم شهر نیویورک از سال ۱۹۲۴ بوده و با حضور ۳.۵ میلیون تماشاچی و ۸۰۰۰ شرکت کننده احتمالا بزرگ‌ترین رژه جهان است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رژه می‌سیز که صبح روز عید شکرگزاری برگزار می‌شود، از سال ۱۹۵۳ از شبکه‌های تلویزیونی سراسر آمریکا پخش شده است و برای حضور گروه‌های موسیقی، بادکنک‌های عظیم شخصیت‌های کارتونی و ابرقهرمان‌ها مشهور است.  

ستارگان موسیقی پاپ و برادوی هم در این رژه نمایش می‌دهند. 

در مراسم امسال گروه‌های موسیقی که معمولا از سراسر آمریکا گرد می‌آمدند حضور ندارند و مسافت چهار کیلومتری رژه هم طی نخواهد شد. در عوض مردم و گروه‌های محلی جای خالی آن‌ها را پر خواهند کرد.  

در پایان خط سنتی رژه، رویدادها در مقابل فروشگاه اصلی می‌سیز در میدان هرالد برگزار می‌شود. 

«رژه می‌سیز یکی از رویدادهای همیشگی و اصلی شهر نیویورک است. 

ده‌ها سال فصل تعطیلات (عید شکرگزاری) را با تماشاچیان از سراسر جهان جشن گرفتیم و امسال هم تفاوتی با سال‌های پیش نخواهد داشت! 

با همکاری نزدیک با «می سیز» رویدادی امن و خلاقانه طرح‌ریزی کرده‌ایم که ارزش این تعطیلات سنتی را حفظ می‌کند.» 

امسال هم بادکنک‌های خاص این مراسم به هوا خواهد رفت اما بدون وجود اشخاصی که پیشتر آن‌ها را کنترل می‌کردند. این بادکنک‌ها در عوض به داربست‌های تعبیه شده به پنج خودروی آزمایش و تایید شده توسط شهرداری وصل خواهند شد.  

در پایان رژه بابانوئل در صحنه ظاهر می‌شود و آغاز فصل و تعطیلات کریسمس را اعلام می‌کند. 

سوزان تِرسِرو، مسؤول برگزاری روز رژه می‌سیز در یک بیانیه می‌گوید: «هرچند بی‌تردید نحوه برگزاری این رویداد متفاوت است اما جشن‌های امسال می‌سیز بار دیگر هدف تاریخی خود را برآورده خواهد کرد و به قلب میلیون‌ها نفر در سراسر کشور شادی به ارمغان می‌آورد.» 

امسال مراسم عید شکرگزاری در روز ۲۶‌ نوامبر برگزار خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی