جدال تمام نشدنى نادال و فدرر در تنیس ویمبلدون

بازی نهایی یکشنبه عصر برگزار می شود

AFP

بی تردید هنگامی که نام نادال و فدرر به ميان مى آيد كمتر كسى است كه اين دو اسطوره تنيس جهان را نشناسد. حتى مى توان گفت كه تنيس را بايد با فدرر و نادال شناخت. دو تنيسورى كه اكثر ركوردها را به خود اختصاص داده اند.

همين يك ماه پيش بود كه در مسابقات رولند گاروس براى سى ونهمين بار رودروى يكديگر قرار گرفتند كه نادال پيروز آن مسابقه بود. حالا براى چهلمين بار و اين بار در مسابقات ويمبلدون در ديدار نيمه پايانى روبروى هم قرار گرفتند.

آخرين بارى كه در اين مسابقات باهم رقابت كرده بودند به سال ٢٠٠٨ ميلادى بر مى گردد، جايى كه نادال در يك بازى فوق العاده موفق شده بود در ديدار نهايى فدرر را شكست دهد. اما اين بازى شرايط متفاوترى داشت. فدرر براى جبران بازى كه يك ماه پيش به نادال واگذار كرده بود، پا به اين مسابقه گذاشت و به نظر مى رسيد كه از انگيزه بيشترى برخوردار است.

با توجه به مهارتى كه فدرر در زمين هاى چمن دارد، توجه كارشناسان تنيس رو به سمت خود جلب كرده بود و از شانس بيشترى براى برد در اين مسابقه بهره مى برد. بازى در ست اول بسيار نزديك بود، اما فدر موفق شد در ست اول در تايبرك با نتيجه هفت بر شش به پيروزى برسد.

نادال ست دوم را بسيار خوب شروع كرد و در يك نمايش زيبا شش بر يك به پيروزى رسيد. اما در ست سوم و چهارم نادال نتوانست نمايش قدرتمندانه اى از خود نشان دهد و باتوجه به اشتباهات زيادى كه داشت فدرر نهايت استفاده را برد و توانست در مجموع در چهار ست پيروز اين ديدار باشد.

حالا بايد ديد كه آيا فدرر روز يكشنبه مى تواند نهمين قهرمانى خود را در اين مسابقات كسب كند يا خير، بازى نهايى عصر روز يكشنبه بين فدرر و جوكوويچ برگذار خواهد شد.

بیشتر از ورزش