جورجیا: محافظت پلیس از مسئول انتخاباتی که پیروزی بایدن را تایید کرد

وکلای ترامپ در شکایت‌های حقوقی در سراسر کشور چندین بار شکست خورده‌اند

حضور نیروهای پلیس جورجیا برای حفاظت از ساختمان فرمانداری این ایالت در مقابل طرفداران خشمگین ترامپ - Megan Varner/Getty Images/AFP

یک مقام ارشد انتخاباتی دیگر در ایالت جورجیا، به دلیل تایید پیروزی بایدن در این ایالت، تهدید شد.  

گبریل استرلینگ، که بر سامانه‌‌های رای‌گیری جورجیا نظارت دارد، گفت که به دنبال هک شدن ایمیل او پس از انتخابات ریاست جمهوری، اکنون منزلش به حفاظت پلیس نیاز دارد.  

چند روز پس از آن که وزیر داخلی ایالت جورجیا، برد رفنسپرگر، پیروزی آقای بایدن را با ۱۲ هزار و ۶۷۰ رای بیشتر از دونالد ترامپ در این ایالت تایید کرد، تهدیدها آغاز شدند.  

گبریل استرلینگ در توییتی نوشت: 

«عالی است…چندین تلاش برای هک کردن ایمیلم، نیروهای حفاظت پلیس در اطراف خانه‌ام، تهدیدها. اما همه چیز خوب است… پیروی از قانون، پیروی از روند…انجام وظیفه.»  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای رفنسپرگر گفت که او و همسرش در پی رسیدگی به نتایج انتخاباتی، تهدیدهای مرگ دریافت کرده‌اند.  

آقای ترامپ و جمهوری‌خواهان جورجیا آقای رفسنپرگر را تحت فشار گذاشته‌اند تا از اعلام و تایید نتیجه رای‌گیری خودداری کند و در عین حال خواستار نظارت و بازشماری دستی آرا شده‌اند.  

نتایج ۱۵۹ شهرستان ایالت جورجیا نشان داد که آقای بایدن ۲/۴۷ میلیون رای دریافت کرده است، در حالی که آراء آقای ترامپ ۲/۴۶ میلیون بوده است.  

با این حال کارزار ترامپ خواستار بازشماری دیگری شده است که هزینه‌اش را باید ایالت بپردازد.  

آنان در بیانیه‌ای گفتند: «امروز، کارزار ترامپ طوماری را برای بازشماری آرا در جورجیا تسلیم کرد. تمرکز ما بر اطمینان از این است که از تمامی جوانب قوانین ایالتی جورجیا و قانون اساسی ایالات متحده اطاعت شده است تا هر رای به شکل قانونی شمارش شود.»  

این بیانیه افزود: «رییس‌جمهور ترامپ و کارزار او به اصرار بر بازشماری صادقانه آراء در جورجیا، که در آن مقایسه امضا و دیگر روش‌های احتیاطی به کار برده شود، ادامه می‌دهد.»  

بررسی دستگاه‌های رای‌گیری جورجیا نشان داد که در جریان رای‌گیری هیچ گونه مداخله‌ای در کار آن‌ها انجام نشده است.  

وکلای آقای ترامپ به سرپرستی رودی جولیانی، در شکایت‌های حقوقی خود در ایالت‌های مورد مناقشه در سرتاسر کشور چندین بار شکست خوده‌اند.  

تیم امنیت سایبری خود رییس‌جمهور از وزارت امنیت کشور نیز انتخابات را «دقیق‌ترین در تاریخ آمریکا» توصیف کرده است.  

پس از آن که کریستوفر کربز، مدیر تیم امنیت سایبری، ادعاهای رییس‌جمهور درباره تقلبی بودن آراء را رد کرد، آقای ترامپ او را اخراج کرد.  

© The Independent