سخنگوی وزارت خارجه: القاعده در ایران نبوده و نیست

به گفته این مقام جمهوری اسلامی، حزب‌الله بوده، هست و خواهد بود

سخنگوی وزارت امور خارجه مدعی شد که بحرین و امارات سعی دارند دل اسرائیل را به دست آورند - عکس از ایسنا

سخنگوی وزارت خارجه ایران در رابطه‌ با حضور نیروهای القاعده در ایران مدعی شد که گزارش‌های منتشر شده در برخی از رسانه‌های خاص ساختگی است. او در ادامه گفت: «این ‌جور وصله‌ها به آمریکا و کسانی که القاعده را ایجاد کردند می‌چسبد، نه ایران.»

اخیرا نیویورک‌تایمز در رابطه با حضور رهبران القاعده در تهران نوشت که ابومحمد المصری و دخترش تابستان گذشته توسط مأموران اسرائیلی در خیابان‌های تهران به ضرب گلوله کشته شدند و این ترور به سفارش ایالات متحده آمریکا انجام گرفته است.

سعید خطیب‌زاده که روز یک‌شنبه در نشست مطبوعاتی با رسانه‌های داخلی و خارجی شرکت کرده بود، درباره حملات اسرائیل به مواضع نیروهای جمهوری اسلامی گفت که تنها راه مقابله، مقاومت صددرصدی در تمام جبهه‌هایی است که این رژیم در آن دست به ناآرامی می‌زند. وی همچنین در ادامه با اظهار بی‌اطلاعی از کشته‌ شدن سپاهیان ایرانی در سوریه افزود: حضور ایران در سوریه مستشاری است و اگر کسی بخواهد در این حضور مستشاری خللی ایجاد کند پاسخ کوبنده‌ای می‌گیرد.

او در پاسخ به سوالی در مورد تلاش عربستان برای گنجاندن نام حوثی‌ها در لیست گروه‌های تروریستی سازمان ملل گفت که عربستان از هرگونه تلاشی برای حل ‌و فصل بحران یمن نه‌ تنها استقبال نمی‌کند بلکه تلاش می‌کند در مسیر آن سنگ‌اندازی کند. «رژیمی که می‌خواست در یک حمله سه‌روزه کل یمن را اشغال کند اکنون چندین سال است با توسل به اقدامات نظامی و پست‌ترین اقدامات به مردم یمن فشار می‌آورد و آنها را در محاصره قرار داده است.» وی در ادامه تأکید کرد که ایران در کنار یمن ایستاده است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی همچنین در مورد تلاش امارات و بحرین برای قراردادن نام حزب‌الله لبنان در لیست گروه‌های تروریستی گفت که آنها بسیار حقیرانه در حال تلاش هستند که دل صهیونیست‌ها را به دست آورند. او افزود که جمهوری اسلامی در مورد امنیت خود با کسی شوخی ندارد. او این‌ طور ادامه داد که حزب‌الله بوده، هست و خواهد بود چرا که حزب‌الله یک جریان بومی، واقعی و اصیل لبنانی است که در راستای عزت و اعتلای مردم لبنان حرکت می‌کند.

او در مورد صادرات سلاح به ونزوئلا نیز اظهار داشت که با پایان تحریم‌های تسلیحاتی، ما از حق خود برای فروش سلاح استفاده می‌کنیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خطیب‌زاده همچنین در مورد هشدار آلمان به شهروندانش برای سفر به ایران نیز اظهار داشت که ما موضوع دوتابعیتی بودن را همان‌طور که قبلاً گفته‌ایم به رسمیت نمی‌شناسیم و تمامی اتباع ایران از مصونیت‌ها، حقوق و مسئولیت‌های یکسانی برخوردار هستند. وی افزود: لازم نیست کشوری در اروپا نگران اتباع ما باشد، آنها باید به مسئولیت‌های خود عمل کنند.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش آلمان اعلام کرد چهار نفر از اتباع این کشور در ایران توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند. برخی از کارشناسان آلمانی این اقدام را نوعی گروگان‌گیری دانستند. پیش از این نیز شهروندان دیگر کشورها از جمله آمریکا و بریتانیا در ایران بازداشت شده و با اتهاماتی چون جاسوسی روانه زندان شده‌اند.

بیشتر از