شکایت در پی استعفا؛ معاون مستعفی وزیر بهداشت آماج حمله همه جناح‌ها

«آزمایش دارویی نامتعارف کرونا و ارائه اطلاعات به بیگانگان» از موارد شکایت علیه ملک‌زاده عنوان شده است

رضا ملک‌زاده، معاون مستعفی وزیر بهداشت ایران – عکس از ایرنا

در پی استعفای پر سروصدای معاون وزارت بهداشت به دلیل آن چه «مدیریت بسیار غلط و پرنقص» در همه‌گیری ویروس کرونا خوانده بود، علی خضریان، نماینده اصولگرای مجلس، از مفتوح بودن «شکایت‌های متعدد» از این مقام سابق سخن گفت.

این نماینده مجلس که عضو شورای مرکزی جبهه پایداری است، در توییتی نوشت: «از جناب رضا ملک‌زاده معاون مستعفی تحقیقات وزارت بهداشت شکایات متعددی پیرامون مانع‌تراشی برای طب ایرانی ــ اسلامی، آزمایش دارویی نامتعارف کرونا، ارائه اطلاعات به بیگانگان، تحدید جمعیت و استفاده از رانت برای شرکت دارویی وی در کمیسیون اصل ۹۰ واصل شده که طبق قانون همچنان مفتوح است.»

نامه تند استعفای ملک‌زاده انتقادهای جناح‌های مختلف و حتی منتقد دولت را برانگیخته است. موضوع شکایت علیه او به دلایل متعدد از جمله «آزمایش دارویی نامتعارف کرونا، ارائه اطلاعات به بیگانگان، استفاده از رانت برای شرکت دارویی و...» در حالی مطرح می‌شود که از ۱۳۶۰ خورشیدی سوابق مدیریتی در وزارت بهداشت داشته و از سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۲ وزیر بهداشت بوده است.  

در پی این استعفا، موضوع شرکت داروسازی منتسب به او نیز مطرح شده است. مخالفت او با طب سنتی با تاکید بر مصرف داروی هیدروکسی کلروکین ساخت شرکت داروسازی خودش برای بیماران کرونایی مرتبط دانسته می‌شود. گفته می‌شود که در مراسم سیزدهمین همایش تازه‌های دانشجویی که از سوی بسیج دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، برخی از سخنرانان انتقادهایی را درباره این دارو مطرح کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سعید نمکی، وزیر بهداشت هم به این استعفا واکنش نشان داده و گفته است که ملک‌زاده معتقد بوده است که برای مقابله با کرونا باید به ایده ایمنی دسته‌جمعی پایبند باشیم.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، هنگامی که سال گذشته مسئولیت این وزارتخانه را به عهده گرفت، ملک‌زاده را ابقا کرد. این در حالی است که از ابتدا زمزمه اختلاف دیدگاه‌های آنها مطرح بود.

ملک‌زاده در شهریورماه ۱۳۹۶ هم از سمت خود استعفا داده بود که با حکم حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت ابقا شد.

سعید نمکی وزیر بهداشت دیروز در حکمی فرید نجفی را به عنوان سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت منصوب کرد.

بیشتر از