ابتلای بیش از ۵۰۰ ماهیگیر سنگالی به بیماری مرموز پوستی

وزیر بهداشت و اقدام اجتماعی سنگال روز جمعه تایید کرد که عامل بیماری ویروس نیست

ماهیگیران سنگالی-- Seyllou / AFP

گزارش‌ها حاکی است که بیش از ۵۰۰ ماهیگیر در کشور سنگال به یک نوع بیماری پوستی عفونی دچار شده‌اند.

گفته می‌شود که این مردان که اهالی چندین شهر ساحلی در نزدیکی داکار هستند، هنگامی که روی دریا مشغول کار بودند، به این بیماری مبتلا شده‌اند. 

به گفته مدیر سازمان اطلاعات بهداشتی و آموزشی سنگال، آنان اکنون قرنطینه شده‌اند و تحت درمان قرار گرفته‌اند. 

وزارت بهداشت و اقدام اجتماعی سنگال گفت که همزمان با انجام تحقیقات، تمهیدات لازم، از جمله ممنوعیت رفتن به دریا برای چندین روز در نظر گرفته‌ شده است.

بنا به گزارش این وزارتخانه، مبتلایان نشانه‌هایی چون «زخم‌های روی صورت، دست‌ و پا و در برخی موارد روی اندام‌های جنسی» و نیز سردرد و تب خفیف بروز داده‌اند.

گمان می‌رود که اولین مورد بیماری، مردی ۲۰ ساله باشد که در تاریخ ۱۷ نوامبر، نشانه‌هایی چون کهیرهای پوستی، تورم صورت، خشکی لب‌ها، و قرمزی چشم‌ داشته است.

عبدلایه دیوف‌سر، وزیر بهداشت و اقدام اجتماعی سنگال، روز جمعه تایید کرد که عامل بیماری ویروس نیست.

او در توییتی نوشت:‌ «دیدار بالینی فهم بهتری از وضعیت ماهیگیران مبتلا به ما داد. در ضمن، این نکته تایید شد که عامل بیماری، ویروس نیست. زمینه‌های دیگر برای دریافت اطلاعات بیشتر در دست تحقیق و بررسی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت بهداشت و اقدام اجتماعی افزوده است:‌ «آقای سر و همکارانش از سازمان‌های محیط ‌زیست و ماهیگیری در حضور دولت داکار ملاقات‌هایی داشتند تا بیماری، شمار موارد ابتلا، نحوه مدیریت بیماری، مراحل تحقیقات، و هماهنگی پاسخگویی مناسب را بررسی کنند. از جمله اقدامات صورت گرفته، برکناری استاندار مسئول، تداوم منع چندروزه رفتن به دریا، تقویت تدابیر پزشکی در اطراف مناطق بروز بیماری، و تداوم تحقیقات است.»

نیروی دریایی سنگال قرار است برای نمونه‌برداری از آب دریا برای تجزیه و تحلیل، به دریا اعزام شود.

گزارش بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان