کیم کارداشیان متهم به جعل طراحی عینک‌های آفتابی‌اش شد

instagram/kimkardashian

کیم کارداشیان وست با همکاری طراح عینک، کارولینا لِمکِه، عینک آفتابی را به بازار عرضه کرده که شبیه عینک طرح امیلیو پوچی (طراح مد ایتالیایی) است.

شباهت میان این دو توسط «دیِت پرادا» نهاد مراقب طرح‌های مد تقلبی در اینستاگرام تذکر داده شد.

روز چهارشنبه، حساب اینستاگرام این شبکه در کنار تصاویر کارداشیان در تابستان گذشته که او را با عینک آفتابی دوره زرد پوچی نشان می‌داد، آخرین طرح لِمکه را پست کرد.

تصاویر پست شده توسط «دیِت پرادا» همچنین تصاویر عینک‌های افتابی پوچی را هم نشان می‌دهد که توسط مدل‌های او در شوی سال ۲۰۱۶ زده شده بوده‌اند. در کنار آن، عکس‌هایی از یک مقاله اینترنتی از کارداشیان چاپ شده که او را در «عینک آفتابی اسپورت» در تابستان سال گذشته نشان می‌دهد.

دیت پرادا می‌نویسد:«جالب است که عینک‌های اس اس ۱۷ امیلیو پوچی که شما در اوت سال ۲۰۱۸ زده بودید، در کلکسیون مشترکتان با کارولینا لمکه برلین در ماه آوریل امسال رونمایی شده است. دورویی در اوج خود».

اوایل ماه جاری، کارداشیان یک دعوای حقوقی را با دریافت خسارتی برابر با دو میلیون و هفتصد هزار دلار برد. کارداشیان ادعا کرده بود که فروشگاه «میس گایدِد یو اس ای» کپی تقلبی لباس آخرین مد او را به قیمت پائین عرضه کرده است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hey @kimkardashian , so it’s def not cool to use someone else’s name and likeness when promoting knockoffs, as evidenced by your win against @missguided , but should it be ok to use your OWN name and likeness to promote them? Lol. Funny how those SS17 @emiliopucci shades you wore in August 2018 ended up in your eyewear collab with @carolinalemkeberlin that launched in April this year. Hypocrisy at its finest! ✨ • #kimkardashian #kardashian #pucci #emiliopucci #kuwtk #sunnies #shade #sunglasses #eyewear #neon #neongreen #neonyellow #kuwtk #kimkardashianwest #shapewear #carolinalemke #collab #wiwt #ootd #accessories #mfw #milanfashionweek #sunglassesfashion #sporty #missguided #collaboration #lol #dietprada

A post shared by Diet Prada ™ (@diet_prada) on

هِی کیم کارداشیان، همانطور که در شکایتت علیه میس گایدد، پیروز شدی پس خوب نیست از اسم و طرح شبیه دیگری برای تبلیغ جنس تقلبی استفاده شود. اما آیا خوب است وقتی از اسم خودت برای تبلیغ طرح تقلبی خودت استفاده می‌کنی؟ جالب است که عینک‌های اس اس ۱۷ امیلیو پوچی که شما در اوت سال ۲۰۱۸ زده بودید، در کلکسیون مشترکتان با کارولینا لمکه برلین در ماه آوریل امسال رونمایی شده است. دورویی در اوج خود!

در ماه فوریه، ستاره سی و هشت ساله شوهای «ریالیتی» در مورد تاثیر «ویرانگر» کمپانی‌های مد سریع در ارائه کپی‌های جعلی طراحان مد توئیت کرد و گفت آنها «طرح‌هایی را که طراحان واقعی با خون و اشکشان و همه وجود و ایده‌های بکرشان» عرضه می‌کنند، می‌دزدند. 

خیلی ناراحت‌کننده است که این کمپانی‌های مد طرح‌هایی را که طراحان واقعی با خون و اشکشان و همه وجود و ایده‌های بکرشان» عرضه می‌کنند، می‌دزدند. 
 

دیت پرادا عکس این توئیت را هم در پست اینستاگرامش گذاشته و نوشته است:« هِی کیم کارداشیان، همانطور که در شکایتت علیه میس گایدد، پیروز شدی  پس خوب نیست از اسم و طرح شبیه دیگری برای تبلیغ جنس تقلبی استفاده شود. اما آیا خوب است وقتی از اسم خودت برای تبلیغ طرح تقلبی خودت استفاده می کنی؟»

نه کمپانی پوچی و نه کارداشیان هنوز در مورد این اتهامات اظهار نظر نکرده‌اند، اما لُدُمیا پوچی، معاون و مدیر تبلیغات کمپانی عظیم مادرش در زیر پست دیت پرادا یک ایموجی قلب گذاشته است.

هزاران نفر پای حساب اینستاگرام از کارداشیان وست به خاطر آنچه تقلب خوانده شده، انتقاد کرده‌اند.

یک کاربر نوشته: «ناامید کننده است اما از کسی که هیچگونه استعدادی ندارد تعجب نمی‌کنم». کاربر دیگری او را «تضاد متحرک» خوانده است.

اتهامات دیت پرادا تنها چند هفته پس از آن اقامه شده که کارداشیان به خاطر استفاده از نام «کیمونو» برای طرح‌های جدید لباس زیرش هدف حمله قرار گرفت.

اما کارداشیان، که مادر سه فرزند است، به دنبال این که او را متهم به خدشه‌دار کردن تاریخ ژاپن کردند، اعلام کرد که نام طرح‌های لباس زیرش را عوض خواهد کرد.

کارداشیان در پست اینستاگرامش نوشت:«وقتی اسم سری لباس‌های زیر جدیدم را اعلام کردم، در این کار حسن نیت داشتم. آرم‌های تجارتی من با فراگیری و توجه به گونه‌گونی در هسته آنها تولید می‌شود. پس از فکر و بررسی (درباره سری لباس زیر)، نامش را به «پوشاک راه حل» تغییر خواهم داد. به زودی تماس خواهم گرفت. همیشه از درک و حمایت‌تان ممنونم».

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Being an entrepreneur and my own boss has been one of the most rewarding challenges I’ve been blessed with in my life. What’s made it possible for me after all of these years has been the direct line of communication with my fans and the public. I am always listening, learning and growing - I so appreciate the passion and varied perspectives that people bring to me. When I announced the name of my shapewear line, I did so with the best intentions in mind. My brands and products are built with inclusivity and diversity at their core and after careful thought and consideration, I will be launching my Solutionwear brand under a new name. I will be in touch soon. Thank you for your understanding and support always.

A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on

یک کارآفرین و رئیس خودم بودن، بزرگترین موهبتی است که در زندگی داشته‌ام. آنچه آن را پس همه این سال‌ها برایم ممکن کرده، ارتباط مستقیم با عموم و هوادارانم بوده است. همیشه گوش می‌کنم، یاد می‌گیرم و رشد می‌کنم. همیشه قدر اشتیاق و دیدگاه‌های مختلفی را که مردم به من می‌دهند، می‌دانم. وقتی اسم سری لباس‌های زیر جدیدم را اعلام کردم، در این کار حسن نیت داشتم. آرم‌های تجارتی من با فراگیری و توجه به گونه‌گونی در هسته آنها تولید می‌شود. پس از فکر و بررسی (درباره سری لباس زیر)، نامش را به پوشاک راه حل تغییر خواهم داد. به زودی تماس خواهم گرفت. همیشه از درک و حمایت‌تان ممنونم».

 

© The Independent

بیشتر از زندگی