ادامه مناقشه بر سر بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری در میشیگان

دو عضو جمهوری‌خواه هیات شمارش آرا امضایشان را پس گرفتند

یک مرکز اخذ رای در ایالت میشیگان- Moore/Getty Images/AFP

دو عضو جمهوری‌خواه هیات شمارش آرا در وِین، پرجمعیت‌ترین شهرستان ایالت میشیگان، امضا خود را از تاییدیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری پس گرفته‌اند.

در تحولی که مورد استقبال طرفداران آقای ترامپ و شخص رئیس جمهور قرار گرفت، مونیکا پالمر و ویلیام هارتمن شکایت کرده‌اند که این دو برای تایید نتایج شمار آرا به نفع جو بایدن، تحت فشار قرار گرفته بودند.

این دو جمهوری‌خواه پیش‌تر از تایید نتایج امتناع کرده بودند. این خبر تبدیل به تیتر روزنامه‌ها شد. سرانجام چهارشنبه گذشته، این دو از موضع مخالفت برگشتند و نتایج را تایید کردند. اما دوباره آخر شب، با یک شهادت‌نامه کتبی امضای خود را پس گرفتند. آن‌ها در شهادت‌نامه اظهار داشته‌اند که اعضا خانواده آن‌ها برای جلب امضایشان مورد «تهدید» قرار گرفته‌اند.

خانم پالمر در شهادت‌نامه خود نوشت: «پس از رای‌گیری‌، در جریان اظهار نظر عمومی درباره نتایج، ده‌ها نفر اظهارات شخصی علیه من و آقای هارتمن انجام داده‌اند.»

وی افزود: «در این اظهارات من متهم به نژادپرستی شده‌ام و من و اعضای خانواده‌ام مورد تهدید قرار گرفته‌ایم.»

۸۰ درصد جمعیت این شهرستان آفریقایی-آمریکایی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سه‌شنبه گذشته بود که خانم پالمر و آقای هارتمن، دو نفر از اعضای چهار نفره هیات شمارش آرا این شهرستان، از انجام آن چه که پیش‌تر یک تشریفات اداری تلقی می‌شد، امتناع کردند و از تایید شمارش آرا این حوزه انتخابیه که در آن آقای بایدن با ۱۴۸ هزار رأی پیشتاز است، خودداری کردند.

آقای هارتمن در شهادت‌نامه خود درباره همخوانی آرای شمارش شده، شمار افراد صاحب صلاحیت رای و مجموع آرا ابراز نگرانی کرده است و به طور جداگانه خواستار پاسخ درباره «استفاده از منابع مالی خصوصی برای راهنمایی مقامات محلی در مورد مدیریت انتخابات» شده است.

آقای ترامپ پیش‌تر تردید این دو جمهوری‌خواه در تأیید شمارش آرا در این حوزه انتخابیه را جشن گرفته بود. «واه! میشیگان از تأیید نتایج انتخابات خودداری کرد! شجاعت زیبا است. ایالات متحده آمریکا افتخار می‌کند!»

اما دقایقی بعد، دو عضو جمهوری‌خواه هیات شمارش آرا ظاهراً پس از واکنش شدید دموکرات‌ها شمارش را تأیید کردند. تایید آن‌ها سازشی با وزیر داخله ایالت میشیگان، جوزلین بنسون که یک دموکرات است، بود که موافقت کرد برای رفع هرگونه تردید، یک حسابرسی از آرا انجام دهد.

این دو جمهوری‌خواه سرانجام خواستار پس گرفتن امضا خود شدند، تا زمانی که حسابرسی به انجام برسد. خانم پالمر اوایل روز چهارشنبه، قبل از امضای شهادت‌نامه خود، به واشینگتن پست گفت: «احساس می‌کنم که مرا فریب دادند. من قاطعانه بر موضع خود ایستاده‌ام که تا انجام حسابرسی، آرا شهرستان وین نباید تایید شود.»

آقای ترامپ هنوز پاسخی به آخرین تحولات نداده است.

© The Independent

بیشتر از جهان