جنازه زیست‌شناس آمریکایی در زاغه مهمات نازی‌ها در جزیره کرت پیدا شد

شواهد پس از مرگ نشان می‌دهد که او در اثر خفگی مرده است

عکس از صفحه فیسبوکی Searching for Suzanne

جسد یک دانشمند آمریکایی در زاغه مهماتی در جزیره کرت یونان که نازی‌ها در جنگ جهانی دوم از آن استفاده می‌کردند، پیدا شده است.

آنتونیس پاپادومانولاکیس، پزشک قانونی دولت یونان می‌گوید سوزان ایتن در نتیجه یک «جنایت» مرده است.

شواهد پس از مرگ نشان می‌دهد که این زیست‌شناس مولکولی مؤسسه ماکس پلانک واقع در شهر درسدن آلمان، در اثر خفگی مرده است.

این زیست‌شناس ۵۹ ساله که هفته گذشته ناپدید شد برای شرکت در یک کنفرانس به این جزیره مدیترانه‌ای آمده بود.

پلیس، از جمله کارآگاهان ویژه قتل، از آتن پایتخت یونان به این جزیره آمده‌اند تا تحقیقات را رهبری کنند.

دکتر ایتن روز ۲ ژوئیه برای دویدن رفته بود و پس از بازنگشتن وی، همکارانش به پلیس اطلاع دادند که مفقود شده است.

مقامات، با کمک اعضای خانواده وی و شماری از آتشنشانان که از آتن به آنجا آمده بوند، در مناطق روستایی نزدیک چانیا جستجوی گسترده‌ای را برای یافتن او آغاز کردند.

طبق اطلاعات موجود در صفحه‌ای که اعضای خانواده و دوستانش برای کمک گرفتن از مردم جهت یافتن وی، در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده بودند، پاسپورت، کیف پول، تلفن، پول و کفش‌های دوچرخه‌سواری او در اتاق محل اقامتش در هتل بودند.

جسد دکتر ایتن توسط غارنوردان در یک زاغه مهمات متروکه کشف شد. این زاغه بخشی از غارهایی است که نازی‌ها در جریان اشغال جزیره کرت در جنگ جهانی دوم از آنها استفاده می‌کردند.

به گفته وبسایت گریک ریپورتر، جسد او با گونی پوشیده شده بود و به همین دلیل مقامات یونان به این نتیجه رسیدند که به قتل رسیده است.

مؤسسه ماکس پلانک در بیانیه‌ای اعکلام کرد که وی «یک دانشمند پیشگام در حوزه کاری خود، یک ورزشکار و دونده پرتوان و دارای کمربند مشکی تکواندو بوده است».

پس از کشف جسد او، این مؤسسه اعلام کرد: «تحقیقات قتل در جزیره کرت ادامه دارد، و پلیس کرت گام‌های مهمی برداشته است تا اطمینان حاصل کند که فرد یا افراد دخیل در این قتل تحویل عدالت داده خواهند شد».

این مؤسسه در ادامه گفته است: «ما هرگز این دانشمند فوق‌العاده را فراموش نخواهیم کرد. او خیلی به خانواده و دوستانش بها می‌داد و همه او را دوست می‌داشتند. ما نمی‌توانیم این تراژدی شوکه‌کننده و دردناک را فراموش کنیم».

دکتر ایتن همسر یک دانشمند بریتانیایی به اسم تونی هایمان بود و دو پسر به نام‌های ماکس و لوک دارد.

© The Independent

بیشتر از جهان