فایزر به آزمایش واکسن کرونای تولیدی خود با ۹۵ درصد کارایی پایان داد

این شرکت تایید کرده که واکسن تولیدی عوارض جانبی چندانی نداشته است

نتایج نهایی کارآزمایی بالینی این واکسن یک هفته پس از انتشار نتایج اولیه منتشر می‌شود- JUSTIN TALLIS / AFP

شرکت داروسازی فایزر آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد مرحله آزمایشی واکسن کووید۱۹ تولیدی آن شرکت و شریک آلمانی‌اش بایون‌تک با ۹۵ درصد کارایی پایان یافت.

به گزارش رویترز، فایزر گفته است باید دو ماه صرف داده‌های ایمنی واکسن کند، اما ظرف چند روز برای اخذ مجوز استفاده ضروری در ایالات متحده اقدام خواهد کرد.

این شرکت همچنین تایید کرده است که واکسن تولیدی آن بر افراد با سنین و نژادهای مختلف تاثیر و کارایی یکسان داشته و در عین حال عوارض جانبی چندانی نداشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارایی واکسن تولیدی فایزر-بایون‌تک بر افراد بالای ۶۵ سال، که در معرض خطر ویژه ابتلا به ویروس جدید کرونا کووید۱۹ قرار دارند، ۹۴ درصد گزارش شده است.

نتایج نهایی کارآزمایی بالینی این واکسن یک هفته پس از انتشار نتایج اولیه منتشر می‌شود که گفته شده بود در بیش از ۹۰ درصد موارد از سرایت ویروس جلوگیری خواهد کرد.

مدرنا، دیگر شرکت داروسازی آمریکایی، نیز روز دوشنبه اعلام کرد که آزمایش واکسن تولیدی آن نتایج مشابهی داشته و در ۹۵ درصد موارد از سرایت جلوگیری کرده است.

شرکت‌های دیگر در کشورهای مختلف در تلاش برای ساخت واکسن برای پایان دادن به همه‌گیری کووید۱۹ هستند، که تاکنون جان بیش از ۱.۳ میلیون نفر را گرفته است.

بیشتر از جهان