هواپیمایی اتحاد از فروردین‌ماه پرواز به اسرائیل را آغاز می‌کند

هواپیماهای سه شرکت هواپیمایی اسرائیلی ۹ پرواز هفتگی به امارات خواهند داشت

از فروردین سال آینده هواپیمایی اتحاد به طور منظم به سمت اسرائیل پرواز خواهد داشت - JACK GUEZ / AFP

شرکت هواپیمایی اتحاد اعلام کرد که از فروردین‌ماه، پروازهای منظم خود به اسرائیل را آغاز می‌کند. همچنین قرار است سه شرکت هواپیمایی اسرائیلی «ال‌آل»، «اسرایر» و «ارکیا» نیز، مجموعاً ۹ پرواز هفتگی به امارات انجام دهند.

محمد البلوکی، مدیرعامل گروه هواپیمایی اتحاد از آغاز ارتباط هوایی بین امارات و اسرائیل ابراز خوشحالی کرد و گفت که شروع پروازهای تجاری نه‌تنها امکان تجارت و گردشگری در دو کشور را افزایش می‌دهد، بلکه فرصت‌ها در کل منطقه را نیز، تقویت می‌کند.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است نخستین پرواز در پایان هفته نخست فروردین صورت بگیرد. این کار باعث می‌شود تا شهروندان اسرائیلی به ابوظبی و دبی بیایند و در آن به تفریح بپردازند. همچنین شهروندان اماراتی نیز می‌توانند از اماکن تاریخی اسرائیل بازدید و شب‌ها را در سواحل زیبای اسرائیل به سر کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرودگاه دبی اعلام کرده که قرار است این فرودگاه به هواپیماهای بوئینگ ۷۸۷ شرکت ال آل، ایرباس A320 شرکت اسرایر و هواپیماهای Embraer E-۱۹۵ و E-Jet ارکیا خدمات ارائه دهد.

با برقراری این ارتباط، اسرائیل می‌تواند از طریق ابوظبی، به دروازه‌های اصلی شبکه اتحاد از جمله چین، هند، تایلند و استرالیا متصل شود.

فلای دبی نیز، هفته گذشته اعلام کرد که از این به بعد هر هفته دو پرواز از دبی به تل‌آویو خواهد داشت.

برقراری مسیر پروازی بین امارات متحده عربی و اسرائیل در پی امضای توافق صلح ابراهیم در ۱۵ سپتامبر سال جاری صورت‌گرفته است. هواپیمایی اتحاد نخستین شرکتی بود که در روز ۱۵ اکتبر، یک پرواز تجاری بین دو کشور را انجام داد.

بر اساس توافقنامه صلح موسوم به ابراهیم بین امارات و اسرائیل که با میانجیگری ایالات متحده صورت گرفت، دو کشور مخاصمات پیشین خود را کنار گذاشتند و روابط دو کشور مجدداً برقرار شد. در همین راستا اسرائیل اعلام کرده که قصد دارد به‌زودی سفارت خود در امارات را افتتاح کند.

بیشتر از جهان