کانون نویسندگان خواهان آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی شد

حکومت باید به سرکوب معترضان و آزادی‌خواهان پایان دهد

کانون نویسندگان خواهان آزادی کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی شد - عکس از شبکه اجتماعی

هم‌زمان با فرارسیدن سالگرد سرکوب خونین آبان ۹۸، کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با آزادی خواهان و مردم، خواستار آزادی کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی شد. همچنین از حکومت خواسته شده تا به سرکوب معترضان و آزادی خواهان پایان دهد.

در این بیانیه، با اشاره به چهار دهه حکومت جمهوری اسلامی، از به رسمیت نشناختن حق آزادی اندیشه و بیان، حق تأسیس تشکل‌های صنفی مستقل و حق برگزاری تجمع‌های اعتراضی مسالمت‌آمیز، به شدت انتقاد شده و سرکوب خونین آبان سال پیش را شاهدی بر نقض بدیهی‌ترین حقوق انسانی، یعنی حق آزادی بیان دانسته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بخش دیگری با اشاره به وضعیت اقتصادی و فقر فراگیر در کشور آمده است: «از آبان گذشته تا به امروز نه‌تنها بهبودی در شرایط زندگی و معیشت مردم ایجاد نشده، بلکه وضع به‌مراتب بدتر و غیرقابل‌تحمل‌تر شده است. شانه‌های مردم زیر فشار جان‌فرسای گرانی خرد شده و سقوط سرسام‌آور ارزش پول ملی در یک سال گذشته مردم فقیر را فقیرتر کرده و بسیاری دیگر را به زیرخط فقر رانده است.»

در ادامه متن با توجه‌ به دستگیری سه عضو کانون نویسندگان ایران، یعنی رضا خندان مهابادی، بکتاش آبتین و کیوان باژن و همچنین افزایش فشار بر خانواده فعالان سیاسی و اجتماعی گفته شده حکومت به‌جای جبران اشتباه سعی دارد تا با صدور حکم‌های سنگین برای بازداشت‌شدگان اعتراضات دی‌ماه ۹۶ و آبان ۹۸، بازداشت معترضان به ساقط کردن هواپیمای مسافربری و تهدید تعدادی از آنان که دست از دادخواهی برنداشته‌اند، تشکیل گشت به‌اصطلاح امنیتی محله‌ها، افزایش فشار امنیتی بر خانواده‌های معترضان و قربانیان در آستانهٔ سالگرد آبان ۹۸ و… دهان منتقدان را ببندد.

در پایان نویسندگان نامه به حکومت هشدار می‌دهند که سیاست ارعاب و سرکوب دیگر نتیجه‌بخش نیست و باید به آن پایان دهد.

بیشتر از