ترامپ به محض اعلام پیروزی بایدن نامزد انتخابات ۲۰۲۴ می‌شود

دونالد ترامپ با اکراه به این نتیجه رسیده که دوره ریاست‌جمهوری وی به پایان خود نزدیک شده است

روسای‌جمهور ایالات متحده بیش از دو دوره امکان انتخاب مجدد ندارند اما این دو دوره لزوما نباید متوالی باشد-SAUL LOEB / AFP

نشریه نیویورک تایمز گزارش می دهد که دونالد ترامپ به مشاورانش گفته است که اگر جو بایدن در انتخابات پیروز اعلام شود، او می‌تواند خود را برای انتخابات سال ۲۰۲۴ نامزد کند. 

این نشریه می‌افزاید: «ترامپ که همچنان در کاخ سفید اقامت دارد، با اکراه به این نتیجه رسیده که دوره ریاست‌جمهوری وی به پایان خود نزدیک شده است.»

یکی از مشاوران ترامپ به نیویورک تایمز گفته است: «او (ترامپ) می‌داند ماجرا تمام شده است.»

نیویورک‌تایمز به نقل از شش تن از مشاوران ترامپ و دیگر مقامات در حلقه نزدیک به او می نویسد: «ترامپ هیچ طرحی برای مبارزه با آنچه اجتناب‌ناپذیر است ندارد اما درعوض با توجه به آینده امیدوار است بتواند پس از ترک کاخ سفید پایگاه حمایت‌های مردمی خود را حفظ کند.»

روسای‌جمهور ایالات متحده بیش از دو دوره امکان انتخاب مجدد ندارند اما این دو دوره لزوما نباید متوالی باشد.

تنها رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا که در دو دوره متناوب با این مقام رسید، گروُوِر کلیولند، ۲۲ و ۲۴امین رئیس‌جمهور و نخستین نامزد منتخب حزب دموکرات پس از جنگ‌های داخلی (۱۸۶۵-۱۸۶۱) بود.

روز چهارشنبه چند تن از مشاوران ترامپ به او گفتند که احتمال تغییر در نتایج انتخابات از طریق اقامه دعوا در دادگاه‌ها بسیار اندک است.

شبکه خبری «اکسیوس»، نخستین منبع خبری بود که در روز دوشنبه گزارش داد ترامپ شرکت در انتخابات سال ۲۰۲۴ را مدنظر دارد. ترامپ ۷۴ ساله در انتخابات آینده حتی از بایدن ۷۷ ساله که سالمندترین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکاست، مسن‌تر خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقامات حزب جمهوری‌خواه از هم اکنون خود را برای رقابت‌های سال ۲۰۲۴ آماده می‌کنند. مایک پمپئو، وزیر خارجه قصد دارد از شیوه‌هایی برای حفظ هواداران ترامپ در کمپ خود استفاده کند. 

جان کَدیش، فرماندار سابق اوهایو که برای جو بایدن مبارزه کرد و تد کروز، سناتور منتخب تگزاس که همانند کدیش در رقابت‌های سال ۲۰۱۶ مقابل ترامپ ایستاد، در میان شخصیت‌هایی هستند که احتمالا در انتخابات سال ۲۰۲۴ شرکت خوهند کرد.

مدت‌هاست شایعاتی در مورد شرکت احتمالی نیکی هیلی، سفیر ترامپ در سازمان ملل در جریان است و «دونالد ترامپ جونیور» ۴۲ ساله هم به گونه‌ای فزاینده به عنوان شخصی که علاقه‌مند به ادامه راه ترامپ است، نگریسته می شود. 

همچنین شبکه «اکسوس» روز پنجشنبه به نقل از منابع مطلع گزارش داد که  آقای ترامپ درنظر دارد کانال رسانه‌ای خودش را در رقابت مستقیم با شبکه فاکس دائر کند.   

این خبر به دنبال انتقادهای فزاینده فاکس‌نیوز از آقای ترامپ منتشر شده که هفته گذشته نخستین شبکه خبری بود که اعلام کرد ایالت آریزونا به نفع آقای بایدن رای داده است. 

مایکل وولف در کتابش تحت عنوان «آتش و خشم» می نویسد آقای ترامپ هرگز انتظار نداشت در انتخابات سال ۲۰۱۶ پیروز شود و قصد داشته در رقابت با فاکس‌نیوز شبکه تلویزیونی خودش را راه‌اندازی کند.

© The Independent

بیشتر از جهان