توافق اسرائیل و شرکت فایزر برای خرید ۸ میلیون واحد واکسن کرونا

نتانیاهو امضای این قرارداد را «یک روز فوق‌العاده» برای اسرائیل دانست

شرکت دارویی فایزر آمریکا دوشنبه گذشته از کار آمدی که واکسن آزمایشی ویروس کرونا این شرکت خبر داد- Pfizer/Handout via REUTERS

نخست وزیر اسراییل روز جمعه اعلام کرد دولت او قراردادی را با شرکت داروسازی آمریکایی فایزر برای خرید ۸ میلیون واحد واکسن کووید۱۹ ساخت آن شرکت، که در مراحل نهایی آزمایش قرار دارد، امضا کرده است.

به گزارش رویترز، بنیامین نتانیاهو در یک نطق تلویزیونی گفت امضای این قرارداد «یک روز فوق‌العاده را برای اسراییل» رقم زده و هدف این است که ارائه واکسن در ماه ژانویه آغاز و در ماه‌های پس از آن افزایش یابد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فایزر، غول داروسازی آمریکا، و شریک آلمانی آن بایون‌تک روز پنجشنبه در بیانیه‌ای تایید کرده‌اند که قراردادی را برای فروش واکسن امضا و نهایی کرده‌اند؛ اما اشاره‌ای به جزئیات آن، از جمله مبلغ قرارداد، نکردند.

این دو شرکت روز جمعه، و در پی سخنان امروز آقای نتانیاهو، هنوز اظهار نظر جدیدی در این زمینه نکرده‌اند.

به گفته وزیر بهداشت اسراییل، توافق برای اجرایی شدن نیازمند تایید اداره غذا و داروی ایالات متحده و همچنین وزارت بهداشت اسراییل است. او گفت انتظار می‌رود فایزر اواخر ماه جاری میلادی آن را نهایی کند.

واکسن کرونای فایزر و بایون‌تک، که احتمالا به زودی تولید خواهد شد، باید در دو نوبت برای هر نفر تزریق شود. در نتیجه هشت میلیون واحد واکسن، برای چهار میلیون نفر – از جمعیت ۹ میلیونی اسراییل – کافی خواهد بود.

بیشتر از جهان