اولین مسافران سفر در خلاء به مقصد رسیدند

ایلان ماسک سیستم شبکه حمل‌و‌نقل زیرزمینی با استفاده از«هایپرلوپ» را توسعه می‌دهد

ویرجین هایپرلوپ، بیش از ۴۰۰ آزمایش بدون سرنشین انجام داده بود - AFP

سفر اولین گروه مسافران هایپرلوپ با سرعت بیش از صد مایل بر ساعت، درون یک محفظه معلق مغناطیسی محصور در یک لوله با خلاء تقریبا کامل، با موفقیت انجام شد.

جاش گیگل، مدیر فناوری و یکی از موسسان این شرکت، و نیز سارا لوکیان، مدیر شبآزمون‌های انسانی آن، نزدیک به نیم کیلومتر از مسیر آزمایشی شرکت ویرجین هایپرلوپ در صحرای نوادا در شمال لاس وگاس را که دِولوُپ  نامیده می‌شود، طی کردند. آنها در این سفر آزمایشی از یک کپسول دونفره مخصوص استفاده کردند؛ هرچند کپسول‌های طراحی شده تولیدی برای جابه‌جایی ۲۸ نفر طراحی شده است. این سفر دستکم حدود پانزده ثانیه به طول انجامید و هایپرلوپ در آن به سرعت ۱۰۷ مایل بر ساعت دست یافت.

آقای گیگل این تجربه را یک گام بلند برای تحقق این رویای نهایی توصیف کرد و گفت، «این گامی بلند بود نه تنها برای من، بلکه برای همه ما که این جا روی زمین، نگاهی به فرود بر ماه داریم.»

خانم لوکیان گفت: «از این بهتر نمی‌شود آینده را تصور کرد؛ وقتی که انسان خودش واقعا آن را از نزدیک و دسته اول تجربه کند.»

جی والدر، مدیر اجرایی ویرجین هایپرلوپ، می‌گوید: «نمی‌توانم بگویم چند بار از من پرسیده شده که آیا هایپرلوپ بی خطر است؟»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«ما با آزمایش انسانی امروز با موفقیت به این پرسش پاسخ دادیم.»

ویرجین هایپرلوپ پیش از آزمایش انسانی، بیش از ۴۰۰ مورد آزمایش بدون سرنشین انجام داده بود. سرعتی که به آن دست یافته شده است، کسری از سرعت تعیین شده هدف ۶۷۰ مایل بر ساعت است؛ فناوری با سرعتی بیش از سرعت کروز هواپیمای جت. این شرکت در پی راه‌اندازی مسیر ارتباطی میان ابوظبی و دبی در امارات متحده عربی است و همچنین روی راه‌اندازی مسیر ارتباطی هایپرلوپ بین بمبئی و پونا در هند کار می‌کند. سِر ریچارد برانسون در سال ۲۰۱۸ از طرح شبکه هایپرلوپ در بریتانیا رونمایی کرد. پس از انجام سفر آزمایشی در نوادا، موسس شرکت ویرجین هایپرلوپ اظهار داشت: «ما با آزمایش موفقیت‌آمیز امروز نشان دادیم که در واقع این روحیه نوآوری، روشی را که مردم در هر جای جهان زندگی می‌کنند، کار می‌کنند، و سفر می‌کنند، تغییر خواهد داد.»

ایلان ماسک، میلیاردر دیگر،  در حال کار بر روی سیستم مشابهی است. پایه‌گذار تسلا با راه‌اندازی شرکت «بورینگ» است قصد دارد برای یک سیستم حمل و نقل زیرزمینی با سرعت بالا بر پایه شبکه تونل‌های کم‌هزینه برنامه‌ریزی کند. این طرح قرار است مسافران را سوار بر خودروهای بدون راننده تسلا در زیر و بین شهرها تا سرعتی نزدیک به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت جابه‌جا کند. 

© The Independent

بیشتر از زندگی