کیم کارداشیان می‌گوید از نام‌گذاری «گن لاغری» قصد بدی نداشته است

کارداشیان و شوهرش هر دو "عاشق ژاپن" اند

Mike Coppola / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

کیم‌ کارداشیان بعد از آن که موردِ اعتراض قرار گرفت و به مصادره‌ کردن فرهنگ دیگران متهم شد گفت از گذاشتنِ نام  کیمونو بر آری تجارتی گن‌های لاغری خود «قصدِ بدی» نداشت.

این ستاره‌ی جُنگ‌های تلویزیونی، ماه پیش مجموعه‌ی گن‌های لاغری خود را که به رنگ بدن است معرفی کرده بود اما به سرعت در رسانه‌های اجتماعی از او انتقاد کردند و به بی‌اعتنایی به سنت چند قرنی کیمونوی ژاپنی متهم شد.

در نتیجه، این کارآفرین گفت گرچه اسم این آرم تجارتی را «در نهایت خوش‌نیتی» انتخاب کرده بود به زودی آن را عوض خواهد کرد.

کارداشیان در مصاحبه‌ی جدیدی با مجله‌ی «وال‌استریت جورنال» گفت که با انتخابِ نامِ لباسِ سنتی ژاپنی‌ها قصدِ توهین نداشته است.

این الهه‌ی زیبایی به مجله‌ی مذکور گفت: «شاید بگویید اگر اندکی بیش‌تر دقت کرده بودیم متوجه می‌‌شدیم. اول از همه خودم می‌گویم بله درست است. باورم نمی‌شود که این نکته به ذهن خودمان نرسیده بود.»

«روشن است که واقعاً  قصدِ بدی نداشتم. بیاید به حرف‌های هم گوش بدهیم. من واقعاً دوست دارم حرف‌ها را بشنوم. واقعاً دوست دارم همه‌ی جوانب را در نظر بگیرم.»

کارداشیانِ ۳۸ ساله همچنین به این مجله گفت که خودش و همسرش «کانی وست» عاشق  ژاپن هستند و وقتی که اعتراضات شروع شد همسرش که خواننده‌ی رپ است در ژاپن به سر می‌برد.

کارداشیان در ادامه گفت: «عاشق ژاپن هستیم و این کشور یکی از جاهایی است که به آن سفر می‌کنیم. این کشور خیلی برای من عزیز است.»

کارداشیان در دوشنبه‌ی گذشته در اینستاگرامِ خود اعلام کرده بود که قصد دارد برای نمانامِ مجموعه‌ی گن‌های لاغری خود که هنوز به بازار نیامده است نامِ دیگری انتخاب کند و نوشت: «من همیشه به حرف‌ها گوش می‌دهم و از آن‌ها یاد می‌گیرم تا عقب نمانم. از همین رو بابت  شور و شوق و دیدگاه‌های مختلفی که مردم به من می‌دهند خیلی سپاس‌گزار هستم.»

«وقتی که نامِ مجموعه گن‌های لاغری خودم را اعلام کردم هیچ قصد بدی در ذهن نداشتم. همه را در بر گرفتن و تنوع داشتن، محورِ اساسیِ نمانام‌ها و محصولاتِ من است و بعد از آن که به طورِ دقیق فکر کردیم و ملاحظات  را در نظر گرفتیم نامِ جدیدی برای نمانامِ گن‌های لاغری انتخاب خواهیم کرد.»

کارداشیان در پی این تصمیم به مجله‌ی وال‌استریت جورنال گفت علت انتقادات گسترده از آن نام «شاید این باشد که خودم و نمانامِ من در معرض نگاه‌های بیش‌تری قرار گرفته‌ایم».

کارداشیان گفت: «بنابراین باید خودم را با این شرایطِ هماهنگ کنم، واقعاً یاد بگیرم و واقعاً  پیشرفت کنم و باید توجه داشته باشم که معیار فرق کرده است. اگر احساس کنم سطح معیار بالا رفته است بر اساس همان سطح مسئولیت خواهم پذیرفت و  آن چه را درست باشد انجام می‌دهم.»

این نمانام دربردارنده‌ی مجموعه‌ای متشکل از زیرپوش‌، سینه‌بند، کمربند لاغری و  بادی زنانه است که  هنوز کارداشیان نام جدیدی برای آن  اعلام نکرده است.

اوایل ماه جاری هم طرحی از کفش‌های ورزشی ایرماکس ۱ که نایک به مناسبتِ روز استقلال آمریکا معرفی کرد با اعتراض مواجه شد زیرا «کالین کاپرنیک» مهاجم سابق فوتبال آمریکایی در مسابقات سراسری آمریکا(ان‌اف‌ال) آن را توهین آمیز خواند. در نتیجه نایک ناچار شد عرضه‌ی این کفش را که نقشِ پرچم اولیه‌ی آمریکا روی آن بود لغو کرد.

 

 

موهبتِ کارآفرین بودن و رییسِ خود بودن یکی از دل‌پذیرترین چالش‌ها در زندگی‌ام بوده‌است. داشتنِ خطِ مستقیمِ ارتباطی با دوست‌داران و مردم بود که در تمام این سال‌ها این همه را میسر کرد. من همیشه به حرف‌ها گوش می‌دهم و از آن‌ها یاد می‌گیرم تا عقب نمانم. از همین رو بابت شور و شوق و دیدگاه‌های مختلفی که مردم به من می‌دهند خیلی سپاس‌گزار هستم. وقتی که نامِ مجموعه گن‌های لاغری خودم را اعلام کردم هیچ قصدِ بدی در ذهن نداشتم. همه را در برگرفتن و تنوع داشتن، محورِ اساسی نمانام‌ها و محصولاتِ من است و بعد از آن که به طورِ دقیق فکر کردیم و ملاحظات  را در نظر گرفتیم نامِ جدیدی برای نمانامِ گن‌های لاغری انتخاب خواهیم کرد. به زودی با شما تماس خواهم گرفت. همیشه از درک و پشتیبانی‌تان متشکرم.

© The Independent

بیشتر از زندگی