قرارداد جدیدی که جان مسابقه اتوموبیل‌رانی بزرگ بریتانیا را نجات داد

ANDREJ ISAKOVIC / AFP

روز چهارشنبه قراردادی که نجات‌بخش مسابقه اتوموبیل‌رانی بزرگ بریتانیا است اعلام خواهد شد. بدیهی است که سازمان «فرمول یک» و پیست مسابقه «سیلورستون» در حال جمع‌بندی قرارداد جدیدی که آینده قدیمی‌ترین مسابقه ورزش اتوموبیل‌رانی را تضمین می‌کند، هستند. مسابقه روز یکشنبه آینده در محل پیست «سیلورستون» آخرین مسابقه‌ای خواهد بود که در شهر «نورث‌همپتون‌شایر» برگزار می‌شود، مگر اینکه قرارداد جدیدی به امضا برسد. 

منابع نزدیک به مذاکرات گفته‌اند که بخش مالی یک توافق جدید در حال حاضر حل شده است و اگر چه قرارداد هنوز امضا نشده، هر دو طرف با یکدیگر همکاری می‌کنند تا شرایط نهایی حاصل شود. در حالی که سیلورستون امیدوار است که قرارداد را پیش از موعد پایان هفته به امضا برساند، اما آنها گفته‌اند که قربانی شتابزدگی نخواهند شد،‌ مگر اینکه تمام شرایط مورد پسند آنها باشد.

آینده جایزه بزرگ بریتانیا برای دو سال اخیر در موقعیت ناپایداری بوده،‌ چراکه مدیران محل برگزاری تصمیم گرفتند به امید دستیابی به قراردادی بهتر، شرط فسخ قرارداد پیشین را به اجرا بگذارند. قرارداد کنونی که با رئیس پیشین «فرمول یک»، آقای «بِرنی اِکِلستون» به توافق رسیده بود، شامل افزایش ۵ درصدی سالیانه هزینۀ میزبانی برای سیلورستون بود که هزینه برگزاری را در سال ۲۰۲۶ به ۲۶ میلیون پوند (حدودا ۲۹ میلیون دلار) افزایش می‌داد.

رقابت در سیلورستون در طول یک آخر هفته (شنبه و یکشنبه)،‌ ۳۵۰هزار تماشاگر جذب می کند، اما حضور ۱۴۰هزار بازدیدکننده در مسابقات اخیر،‌ برگزاری را غیرقابل قبول می‌کرد.

این پیست، میزبان مسابقات قهرمانی جهانی فرمول یک در سال ۱۹۵۰ بود و از سال ۱۹۸۷ جایگاه دائمی جایزه بریتانیا بوده است.

راننده تیم «مَک‌لارِن»، آقای «لاندو نوریس»، پیش از مسابقه نخستین خود به خبرنگار بی‌بی‌سی گفت:‌ «در صورت عدم برگزاری جایزه بزرگ بریتانیا به ویژه در سیلورستون، عده زیادی از مردم بسیار ناامید خواهند شد. آنجا یک پیست معروف با تاریخچه‌ای بسیار غنی است. برای بسیاری از رانندگان، سیلورستون اولین گزینه برای مسابقه است. عدم بازگشت به آنجا بسیار شرم‌آور است».

آقای «لوئیس همیلتون» بریتانیا یی، روز یکشنبه برای کسب ششمین قهرمانی خود در زمین کشورش تلاش خواهد کرد. این قهرمان جهان، در حال حاضر ۳۱ امتیاز از رقیب خود از کمپانی مرسدس (مارتین والتِری بوتتاس)، برتری دارد.

© The Independent

بیشتر از ورزش