اداره هوانوردی آمریکا اعلام کرد: منطقه «پرواز ممنوع» بر فراز خانه جو بایدن

این حریم هوایی چهار سال پیش هم وقتی معلوم شد ترامپ انتخاب شده است بالای سر خانه‌اش در نیویورک اعلام شده بود

بایدن اگر رئیس‌جمهور شود تا آخر عمر از محافظت «سرویس مخفی» نیز برخوردار خواهد بود- REUTERS/Brian Snyder

اداره هوانوردی فدرال دیشب (چهارشنبه) اعلام کرد هواپیماهای خصوصی اجازه پرواز را بر فراز خانه جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارند. خانه آقای بایدن در شهر کوچک ویلمینگتون در ایالت دلاور واقع در منطقه شمال شرقی آمریکا قرار دارد.

در حالی که تکلیف انتخابات هنوز معین نشده است، این ممنوعیت حداقل تا روز جمعه ادامه خواهد داشت. طبق آن ورود و خروج از فرودگاه «نیوکسل» در نزدیکی ویلمینگتون به کل ممنوع است. پهپادها نیز در صورت نزدیکی به این منطقه احتمال منهدم شدن دارند. نقاط دیگری در این شهر کوچک نیز جزو منطقه اعلام‌شده «حریم هوایی دفاع ملی» هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیروزی دیروز آقای بایدن در دو ایالت کلیدی میشیگان و ویسکانسین در منطقه «غرب میانه» در شمال کشور باعث شد که نامزد دموکرات‌ها به یک قدمی ریاست‌جمهوری نزدیک شود. اما آرای پنج ایالت کلیدی پنسیلوانیا، جورجیا، کارولینای شمالی، نوادا و آریزونا هنوز قطعی نشده است. بایدن باید در دو ایالت از این پنج ایالت پیروز شود تا ریاست‌جمهوری به او برسد. احتمال می‌رود آریزونا، نوادا و جورجیا تا یکی دو ساعت دیگر نتیجه را اعلام کنند. بایدن در دو ایالت هم‌مرز آریزونا و نوادا در غرب کشور در صدر قرار دارد و احتمال پیروزی‌اش در آن‌ها بسیار بالا است. آسوشیتدپرس و فاکس نیوز در همان شب انتخابات، پیروزی بایدن را در آریزونا اعلام کرده بودند.

چهار سال پیش وقتی پیروزی دونالد ترامپ مسجل شد منطقه «پرواز ممنوع» بر فراز منزل وقت او در برج ترامپِ نیویورک و خانه معاون رئیس‌جمهور، مایک پنس، در ایندیاناپولیسِ ایالت ایندیانا اعلام شد. در شب انتخابات خانه هیلاری کلینتون در چاپاکوآی ایالت نیویورک و خانه شریک انتخاباتی‌اش، تیم کین، در ریچموندِ ایالت ویرجینیا نیز از این محافظت بهره برد اما تنها به مدت یک شب.

بایدن اگر رئیس‌جمهور شود تا آخر عمر از محافظت «سرویس مخفی» نیز برخوردار خواهد بود.