میشیگان و ریسک ایالت‌های چرخشی

میشیگان در مقایسه با سایر ایالت‌های چرخشی طرفدار ترامپ، به سرعت از دست او رها می‌شود

سخنرانی انتخاباتی دونالد ترامپ Brendan Smialowski / AFP

دونالد ترامپ آخرین تیر ترکش خود را استفاده می‌کند تا به روزهای اوج در ۲۰۱۶ برگردد. او به هیچ‌وجه تحمل شکست ندارد.

ریسک کجاست؟

اگر قرار باشد دونالد ترامپ رأی الکترال ۲۰۲۰ را به نفع خود به دست آورد، چند راه بیشتر ندارد و همگی از میشیگان می‌گذرند. در صورت از دست دادن ۱۶ رأی الکترال این ایالت، ترامپ سهم بزرگی از اکثریت را از دست می‌دهد. در حالی‌که پنسیلوانیا (با ۲۰ رأی) ممکن است عجیب‌ترین ایالت در صحنه رقابت‌های انتخاباتی امسال باشد، وسعت، پیچیدگی و اهمیت نمادین ایالت والورین تقریبا آن را خنثی می‌کند.

دور آخر

ترامپ از زمانی که کارزار انتخاباتی‌اش را در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد، بارها میشیگان را گواهی بر «سلاخی آمریکایی» شمرده است، که یعنی افت صنعتی و افول مستمر نواحی گوناگون پسا‌صنعتی.

در پایان، میشیگان کوچک‌ترین سهم را در پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ داشت؛ حتی سهمی کم‌تر از پنسیلوانیا و ویسکانسین، با ۱۰ هزار و ۷۰۴ رأی فاصله یا ۰.۲۳ اختلاف در امتیاز. دلیل شکست هیلاری کلینتون، به همان صورتی که در سایر ایالت‌های کمربند راست دیده شد، مشارکت نسبتا پایین مردم در نواحی شهری و سیاه‌پوست‌نشین در مقایسه با نواحی دور و سفیدپوست‌نشین عنوان شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روی زمین

رابطه ترامپ با میشیگان، اخیرا متاثر از جنگ و دعوایی است که با فرماندار دموکرات این ایالت، گرتچن ویتمر، صورت گرفته است. این فرماندار، یکی از منتقدان پر سر و صدای دولت ترامپ در کشور است که به نحوه مدیریت او در بحران کرونا اعتراض دارد.

گرتچن ویتمر با تقاضای اعلام وضعیت اضطراری از سوی دولت، مزاحمت‌های زیادی برای رئیس جمهور ایجاد کرد. ترامپ هم در پاسخ، از او به عنوان «آن زن در میشیگان» یاد کرد و بارها اعلام کرد او باید محدودیت‌ها را بردارد و ایالتش را «آزاد» کند.

سخنان او موجی از اعتراضات پرتنش را در شهر مرکزی ایالت لانزینگ، به راه انداخت. خانم ویتمر اخیرا توسط یک گروه شبه‌نظامی که به بهانه خیانت قصد ربودن، «امتحان کردن» و احتمالا اعدام او را داشتند، مورد حمله قرار گرفت. رئیس جمهور در واکنش به این خبرها، ویتمر را به ناسپاسی از نیروهای انتظامی ناجی او، متهم کرد و باز هم خواسته خود را تکرار کرد که او باید تعطیلی ایالت را پایان دهد.

کشش خانه

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که میشیگان در مقایسه با سایر ایالت‌های چرخشی طرفدار ترامپ، به سرعت از دست او رها می‌شود. نظرسنجی‌های دقیقه آخری، او را ۶ تا ۱۰ امتیاز یا حتی بیشتر، عقب‌تر از جو بایدن نشان می‌دهد. رئیس جمهور در ماراتون سفرهای انتخاباتی بی‌وقفه خود، بارها به این ایالت سر زد. او در یکی از سخنرانی‌های خود در اول نوامبر، که در هوای سرد و محوطه باز انجام شد، خطاب به جمعیت گفت: «اگر من شما را دوست نداشتم، الان در این هوای سرد اینجا نبودم.»

© The Independent