گری نویل: یونایتد به جای راه حل، مشکل درست می‌کند

تیم سولشر تنها شش امتیاز از شش مسابقه اول خود گرفته است

بازی منچستر یونایتد و آرسنال در جریان مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس- Shaun Botterill / POOL / AFP

بعد از شکست ۱-۰ یکشنبه مقابل آرسنال در ورزشگاه اولدترافورد، گری نویل معتقد است منچستر یونایتد «به جای پیدا کردن راه حل، مشکلات بیشتری» پیدا می‌کند. 

تیم اوله گونر سولشر که طی بازی‌های ‌اخیر مدام سیستم خود را عوض کرده است از قوای ابتکاری عاری است و این بازی را بیشتر به دفاع مشغول بود و بین دو مربی، آشکارا مایکل آرتتا برنده مبارزه تاکتیکی شد. 

تغییر ترکیب تیم به ترکیب دیاموند در بازی مقابل آربی لایپزیگ در لیگ قهرمانان، اواسط هفته خیلی خوب عمل کرد ولی در بازی مقابل آرسنال اصلا نتیجه‌ای نداشت و نویل هم اعتراف می‌کند تیم سابقش به وضوح هنوز تعادل ندارد. 

نویل به شبکه ورزشی اسکای گفت: «بازی تیم واقعا خیلی ضعیف بود و هیچ میل مبرمی به تغییر دیده نمی‌شود. منچستریونایتد فکر کرد راه حل بازی گرفتن از این همه هافبکی که دارد -شش تن از آن‌ها- را از طریق به کار بستن ترکیب دیاموند و استفاده هم‌زمان از چهار تن از آنان در ترکیب تیم پیدا کرده است. در بازی مقابل آربی لایپزیگ، سولشر فکر کرد این ترکیب را برای بازی‌های بعدی پیدا کرده است ولی همیشه بازی‌ها به این سادگی نخواهد بود. اولدترافورد زمین بزرگ و پرافتخاری است.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «آن‌ها اصلا تعادل نداشتند، به ویژه در سمت راست. هیچ وقت فکر نمی‌کردم استفاده از اسکات مک‌تامینای در آن موقعیت کار کند. او در بین دو نیمه این ترکیب را تغییر داد و اوضاع کمی بهتر شد ولی مشکلی جدی در زمینه اعتماد به نفس تیم وعدم میل مبرم برای تغییری کارآمد به همراه ناسازگاری با ترکیب تیم و انتخاب بازیکنان وجود دارد. اوضاع در حال بدتر شدن هم هست. آیا ادیسون کاوانی به بازی آمد؟ آیا دانی فن دبیک به بازی گرفته شد؟ پوگبا کجا بازی می‌کند؟ آیا به حضور هر دوی مک‌تامینای و فرد در آن جا نیاز است چون آن‌ها ظاهرا می‌توانند توپ را پس بگیرند؟ همه این‌ها باعث سردرگمی بیشتر می‌شود.» 

علی‌رغم ترکیب درخشان آن‌ها در اروپا، منچستریونایتد در لیگ برتر شروعی تلخ و ناامیدکننده داشت و اکنون با کسب تنها ۷ امتیاز از ۶ بازی اول خود در ردیف پانزدهم جدول قرار دارد. 

نویل افزود: «آن‌ها در موقعیتی ناامیدانه قرار داشتند. ۹ امتیاز از صدر جدول فاصله دارند و اوله واقعا نمی‌تواند از پس شروعی بد در لیگ برتر برآید. به نظرم هیچ کس از او انتظار نداشت تا در فصل جاری به عنوان قهرمانی لیگ دست یابد اما این که در آغاز فصل این قدر هم عقب بیفتد فقط باعث افزایش فشار می‌شود. فقط عملکرد تیم در لیگ قهرمانان کمی امیدبخش است.»

© The Independent

بیشتر از ورزش