پرونده کارگران بازداشتی هفت‌تپه به دادسرا ارسال شد

فشار بر کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه از سوی حکومت همچنان ادامه دارد

یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری در زمان تفهیم اتهام به وکیل دسترسی نداشته‌اند - عکس از شبکه اجتماعی

وکیل‌مدافع چهار نفر از کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفت‌تپه اعلام کرد موکلانش تفهیم اتهام شده‌اند و پرونده آنها به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش ارجاع شده است. اتهام این چهار کارگر بازداشت شده، اخلال در نظم عمومی عنوان شده است.

فرزانه زیلایی در این باره گفت که یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری در زمان تفهیم اتهام به وکیل دسترسی نداشته‌اند و باتوجه‌به شرایط کرونا و ابتلای چند تن از زندانیان به این بیماری، نگهداری آنها در زندان نگران‌کننده است.

در همین رابطه امتداد می‌نویسد که خانم زیلایی از روز یکشنبه، دهم آبان وکالت این چهار کارگر بازداشتی شرکت هفت‌تپه را پذیرفته و با آنها در زندان ملاقات داشته است.

به گفته زیلایی برای متهمان قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی تعیین شده، اما هنوز به آنها ابلاغ نشده است. این عدم ابلاغ و مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری شوش در روز شنبه که موجب تعطیلی غیررسمی آن نهادشده بود، باعث شده تا کارگران همچنان در زندان باقی بمانند.

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که تأمین پنجاه میلیون تومان برای کارگران بسیار سخت است و تعیین چنین وثیقه‌ای اصلاً متناسب به اتهام نیست.  

یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری روز پنجشنبه ۸ آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت  و دو روز بعد و پس از اتمام مراحل بازجویی، به زندان فجر دزفول منتقل شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت نیشکر هفت‌تپه در پی واگذاری به بخش خصوصی با مشکلات وسیعی مواجه شد که در نتیجه آن، چندین ماه از حقوق کارگران این شرکت پرداخت نشده است. کارگران شرکت هفت‌تپه از سال ۹۷ و در اعتراض به عدم وصول مطالبات، دست به اعتصاب و اعتراض زدند که این اعتصابات به دلیل عدم احقاق حق کارگران تا به امروز همچنان ادامه دارد. نیروهای امنیتی طی این مدت بارها کارگران معترض را دستگیر و زندانی کرده‌اند.

این در حالی است که پرونده امید اسد بیگی، مالک شرکت نیشکر هفت‌تپه به اتهام سردستگی سازمان‌یافته اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارزهای دولتی، هنوز به نتیجه نرسیده است. او همچنین متهم به پرداخت رشوه به مقام‌های سیاسی استان است.

شرکت نیشکر هفت‌تپه حدود چهار سال پیش طی یک فرایند مبهم فقط با مبلغ شش میلیارد تومان به دو جوان ۲۸ و ۳۱ ساله واگذار شد. تنها بخشی از اموال شرکت نیشکر هفت‌تپه، ۲۴ هزار هکتار زمین مرغوب است.

بیشتر از