هفته ششم لیگ برتر انگلستان: نیمکت لیورپول را به صدر برد

سیتی، تاتنهام و لیورپول برندگان بازی های روز شنبه بودند

دیوگو ژوتا گل برتری لیورپول را وارد دروازه وستهام کرد - CLIVE BRUNSKILL / POOL / AFP

لیگ برتر باشگاههای انگلستان روز شنبه با سه بازی شروع شد، و بخت‌های اول قهرمانی این فصل هر سه به پیروزی دست یافتند.

در اولین بازی، شفیلد یونایتد، تیم سختکوش و دونده‌ای که این فصل به لیگ برتر آمده، میزبان شاگردان پپ گواردیولا بود. منچسرسیتی که به نظر می آید کم‌کم دارد جان می‌گیرد، با تک گل دفاع راست خود کایل واکر در دقیقه بیست و هشتم جلو افتاد. والکر در نوجوانی بازی فوتبال را از شفیلد شروع کرده بود. سیتی توانست نتیجه را تا پایان بازی حفظ کند تا در پایان روز اول هفته ششم در مکان هشتم قرار بگیرد.

در بازی دوم، تیم قعر جدولی برنلی در زمین خود میزبان چلسی بود که با رهبری فرانک لمپارد دارد به فرم آرمانی باز می‌گردد. آبی‌های لندن از همان آغاز نبض بازی را در دست گرفتند و در نهایت، با سه گل زیچ، زوما و ورنر، هر سه امتیاز بازی را به کیسه خود ریختند تا به جایگاه چهارم برسند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آخرین بازی روز شنبه، سرخ‌پوشان لیورپول که در بازی‌های اخیر چند بازیکن کلیدی خود را به دلیل مصدومیت از دست داده‌‌اند در برابر شاگردان دیوید مویز، روز سختی را پشت سر گذاشتند. دفاع متزلزل لیورپول بدون ویرجیل وندایک و فابینیو، در نیمه اول تسلیم گل دقیقه ده فورنالز، پدیده این فصل وستهم شد. شاگردان یورگن کلاپ در بازی‌ای که کمتر نشانی از استیلای بی‌چون‌‌و‌چرای معمول آنها بر زمین داشت، سرانجام در دقیقه چهل و دوم، به لطف ضربه پنالتی محمد صلاح، با نتیجه مساوی به رختکن رفتند.

در نیمه دوم بازی، کلاپ دو تعویض کلیدی انجام داد که به گفته گری لینکر و آلن شیرر، روند بازی را تغییر داد. ژاردن شکیری و دیوگو ژوتا از روی نیمکت به زمین آمدند، و اندکی بعد ژوتا گلی به ثمر رساند که مردود اعلام شد. اما در نهایت، روی پاس زیرکانه شکیری، ستاره پرتغالی نوظهور لیورپول دروازه وستهم را باز کرد تا یورگن کلاپ نفس راحتی بکشد و با یک بازی بیشتر نسبت به اورتون و وولوز، در صدر جدول بایستد.

بازی‌های روز یکشنبه با پیروزی شگفت انگیز چهار بر سه ساتهمپتون در زمین استون ویلای شگفتی‌ساز آغاز شد. وسترگراد، وارد پراوز (دو گل) و اینگس گلزنهای ساتهمپتون در این روز بودند. ویلا با گلهای مینز، واتکینز و گریلیش تنها توانست سه گل را جبران کند و بازنده به رختکن رفت.

در ادامه بازی‌های روز یکشنبه، نیوکاسل میزبان اورتون است، آرسنال در اولدترافورد به مصاف شاگردان اوله گونار سولشر می‌رود، و شاگردان ژوزه مورینیو در لندن میزبان تیم فانوس به دست برایتون خواهند بود.

بیشتر از ورزش