موارد ابتلا روزانه در آمریکا از مرز ۱۰۰هزار نفر گذشت

رکورد جدید یک روزه در حالی است که کل موارد ابتلا در ایالات متحده از ۹ میلیون نفر فراتر رفته است  

ایالات متحده آمریکا نخستین کشوری است که موارد ابتلا به کووید-۱۹ روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر است- Angela Weiss / AFP

خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد که ایالات متحده با یکصدهزار مورد آلودگی به ویروس کرونا تنها در یک روز، نخستین کشور در جهان در جدول ابتلا به کووید-۱۹ است. 

روز جمعه ۲۳۳ هزار و صد مورد جدید کووید-۱۹ در آمریکا ثبت شد. این رقم در روز پیش از آن ۹۱ هزار مورد برآورد شده بود که تا آن هنگام بی‌سابقه بوده است.

این آمار بنا به ارزیابی رویترز از داده‌های عمومی،  در گرماگرم انتشار گزارش  مجموع ۹ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ در سراسر آمریکا در روز جمعه اعلام شده است که معرف ۳ درصد کل جمعیت کشور است. 

تازه‌ترین آمار، نمایانگر آن است که چهار روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، در هر ثانیه یک شهروند به ویروس کرونا آلوده می‌شود.

در همین حال، در پنج روز از ده روز گذشته، ایالات متحده از رکوردی که از موارد ابتلای روزانه به کرونا در ماه ژوئیه گذاشته بود، تجاوز کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز جمعه، ۱۶ ایالت آمریکا اعلام کردند که موارد آلودگی به ویروس کرونا در آن ایالت‌ها به حداکثر خود رسیده است. همچنین ۱۳ ایالت هم گزارش دادند که تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌هاشان به سطحی بی‌سابقه رسیده است.

تاکنون در ماه اکتبر، ۳۱ ایالت، از جمله ایالات مهمی که برای پیروزی در انتخابات سوم نوامبر حیاتی هستند، یعنی اوهایو، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین، از افزایش بی‌سابقه موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داده‌اند.

تا کنون حدود ۲۳۰ هزار نفر نیز در آمریکا بر اثر عوارض ویروس کرونا درگذشته‌اند که آخرین مرحله انتخابات را تحت تاثیر خود قرار داده است.

دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه، در هفته جاری بارها گفت که ایالات متحده شدیدترین موج همه‌گیری را پشت سر گذاشته است و شکایت کرد که «تنها چیزی که رسانه‌های جعلی می‌خواهند حرفش را بزنند، کووید است و کووید و کووید.» 

او روز سه‌شنبه در حساب کاربری توییترش نوشت: «روز چهارم نوامبر دیگر چندان چیزی در مورد آن نخواهید شنید. ما آن را پشت سر می‌گذاریم.»

© The Independent

بیشتر از جهان